recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streg på fjernsynets skærm.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streg på fjernsynets skærm.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streg på fjernsynets skærm.
    Sendt: 02-Januar-2014 kl. 13:09
Hej.

Der har et stykke tid været en streg på fjernsynsskærmen (et JVC LT-37M60). Jeg husker ikke helt farven på stregen, men det er en forholdsvist lys farve. Normalt ser man den ikke, med mindre billedet er i meget lyse farve, dér hvor stregen er. Den er i lidt fra den venstre kant af fjernsynet.

Hvad skyldes sådan en lodret streg??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2014 kl. 13:11
Et billede vil være godt.

Men et bud herfra er at panelet er defekt.

Det er jo også ved at være en ældre sag Wink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2014 kl. 13:41
Ja da.....  Wink Købte det i juni 2006, så det er - skal vi se - 7½ år. Hold da op - har jeg haft det så længe....  Smile  Men en defekt i panelet (slid?) - men jeg forstår bare ikke helt at stregen er fra bund til top. Så skulle det jo være en hel stribe af pixels der er stået af (eller hvad der nu er sket). Der er jo nok ikke noget at gøre ved det - synes bare det var interessant, hvorfor det opstår.
Jeg har ikke umiddelbart planer om at skifte til et nyt fjernsyn, men hvis det står helt af er jeg jo nok "nødt til det"....
På billedet med blå baggrund ser der ud til at være en tyk sort streg (eller to streger tæt på hinanden måske) og en tynd sort streg lidt til højre for den tykke. På billedet med lys baggrund, ser der ud til kun at være én streg i en orange lignende farve.

Billede med blå baggrund:

Billede med lys baggrund:

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2014 kl. 13:43
Defekt panel. Kuren er et nyt tv.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2014 kl. 15:29
Jeg er ikke voldsomt interesseret i et nyt tv p.t. Og stregen generer ikke ved normal filmkigning - den er sjældent at se. Hvordan opstår en sådan defekt som denne?

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu