|
Mediecenter-PC og boxer: Hvordan? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
obc ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2010 Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-December-2013 kl. 14:24 |
Kære hjælpere,
Jeg har, her i håndboldsæsonen, anskaffet et Boxer TV2-abonnement. Mit setup er en Asrock ION 330HT som mediecenter, med en Terratec Dual USB dims til signalet. Jeg vil gerne bruge Windows Media Center, da familien er vant til det, og vi har en del optaget TV i .wtv format. Jeg har lige anskaffet et Hauppauge CI modul, der burde kunne løse problemet, men ikke helt gør det. Har oven i køber, iflg. råd på nettet, udskiftet den medfølgende CAM holder med en fra SMIT. Fandt i dag ud af, at der eksisterer et tilsvarende modul fra Terratec, så det ville være rart at vide, om dette ville være bedre (kan stadig nå at levere Hauppauge tilbage). De to kort (Terratec tuner og Hauppauge CI) spiller sammen i DVBViewer, som jeg har installeret i testversionen. I det program kan jeg se TV2. Men, i WMC virker det ikke; jeg får bare at vide, at signalet er krypteret. Så: Kan nogen give råd til, hvad jeg kan gøre. Er jeg nødt til at få CI modul og digital tuner til at være fra samme firma? Hvis ja, hvad gør jeg? Kan jeg lade DVBviewer afkode signalet og sende videre til WMC? Eller skal jeg have fat i f.eks. Terratec's H7 (hedder det vist), hvor tuner og CI modul siddes samlet? Man skulle tro, jeg ikke var den første i denne situation... På forhånd mange tak for hjælp, og ønsker og god jul og godt nytår, Ole BC |
|
![]() |
|
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://www.hauppauge.se/site/support/support_all.html?prod=34 -> Accessories
^Har du installeret ovenstående? Jeg købte i sin tid en hauppauge CI-modul, men det viste sig den gang, at deres drivers kun virkede til Windows 32bit - hvilket jeg så investerede i, og da fik jeg det til at virke. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Har tidligere anvendt dette USB hauppauge CI modul med DVBviewer, som har support af det...
Stoppede med at bruge det, fordi det var for ustabilt... Virkede med driver fra både terratec og hauppauge.. Har lige fået fat i technotrends dvb-T2 tv-kort med CI-intereface, det virker meget fint, ligesom deres tidligere T1500, som jeg hidtil har anvendt. Mener ikke der nogen vej uden om DVBlogic, hvis kodet kanaler skal anvendes sammen med WMC, mens det går uden videre med dvbviewer med kodet kanaler (minus HD-kanaler, CI+) Se også : http://digitalt.tv/tv-tuner-til-mediecenter-overblik/ Redigeret af avh - 26-December-2013 kl. 16:27 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
Jo den driver jeg henviser til gør, at Hauppauge CI-modul kan bruges direkte i WMC, men den understøtter som sagt kun Windows i 32bit.
Det var for øvrigt rimeligt stabilt (W7-32bit), men jeg hoppede fra, da jeg havde brug for de kanaler, der var kodet med CI+. Redigeret af sirvival3 - 26-December-2013 kl. 17:51 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Terratec h7 har ikke DVB-T2 og som avh skriver - der er ingen mulighed for at fange HD-kanalerne i nogen løsning da der ikke er CI+ support til PC-platformen.
|
|
![]() |
|
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
måske skulle du overveje en anysee e7 t2c.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Har oplevet et problem med anysee e7 t2c i klient/server opsætning med dvbviewer til kodet kanaler..
Det virkede ikke, medmindre dvbviewer klienten var tunet ind på kanalen, altså kortet virker fint med dvbviewer alene... Man skal også have fat i en særlig udgave af driver, for at kunne skifte mellem dvb-t og dvb-t2. Technotrend dvb-T2 kort har ikke de samme problemer i en klient/server opsætning, bortset fra at det pt. kun kan anvendes til nabokanalerne og TV2 fri indtil 31/12-13 og selvfølgelig de kodet dvb-t kanaler. |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Tak for hjælp!
Jeg installerede CI/WMC driveren, og jeg kører faktisk Win7 32bits, så det burde virke. Men, det ser ikke ud til at gøre det. I DVBViewer kan jeg stadig se TV2. Der er kommet en procesikon ("CI" i en mørk firkant) fra Hauppauge, der handler om en CI menu, som angiveligt kun er aktiv, når jeg "ser eller optager TV". Der er imidlertid ingen kontakt til WMC. Menuen er hele tiden inaktiv. Og TV2 signalet kan stadig ikke afkodes. Jeg forsøgte "hive-ud testen", hvor jeg afbrød CI modulet; WMC fortsatte (live TV fra en ikke-kodet kanal) uden nogen afbrydelser. Er der flere ting, jeg skal gøre, før jeg kan få WMC til at påskønne mit arbejde? Tak igen! /Ole |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
hvad mener du helt præcist med ingen kontakt? hvad er det for en menu der er inaktiv? (vi skal helst vide ret præcist hvad det er du har problemer med for overhovedet at kunne spore os ind på hvad dit problem egentlig er.)
|
|
![]() |
|
Hej, og Godt Nytår.
Jeg er helt med på, at jeg skal beskrive problemet præcist; og jeg beklager, at det ikke lykkedes. Lad mig prøve med nogle andre og flere ord og så håbe, kommunikationen går bedre denne gang. Resume: Jeg har en Asrock ION med en Terratec dual tuner fra stueantenne plus nyt Hauppauge CI-modul med SMIT Boxer CAM-modul og TV2 kort indsat. Jeg kan se TV2 med DVBviewer men vil helst bruge WMC, som desværre ikke bemærker CI-modulet. "Ingen kontakt": Jeg forsøgte at sige, at WMC overhovedet ikke bemærker CI-modulet. Den opfører sig præcis som om der ikke sad noget. TV2 kan ikke vises i WMC, kun skiltet med meddelelsen om, at TV2 er krypteret. Ikke engang hvis jeg hiver stikket ud af CI-modulet sker der noget som helst i WMC, altså heller intet lille hik. Den inaktive menu: Min hensigt var at dokumentere, at et eller andet fra Hauppauge er blevet installeret og kører. Nu har jeg både installeret det, der fulgte med Ci-modulet (WinTV) og det, som sirvival3 henviste til. Jeg ved ikke, hvilket af programmerne, der laver den procesikon, jeg nævnte. Jeg kan ikke få nogen information eller hjælp ud af ikonet. Når jeg klikker på CI-ikonet i processkuffen og åbner, viser der sig en meddelelsesboks med beskeden, at programmet kun er aktivt, når jeg optager eller afspiller video. Jeg får denne meddelelse uanset om jeg har DVBViewer og/eller WMC i gang med at afspille. Igen tak for jeres hjælp! /Ole |
|
![]() |
|
Som sagt den gang jeg fik CI-modulet til at virke, så var det med den særlige CI-modul-driver fra Hauppauge på Windows 7 32-bit, som jeg henviste til. Den gang var det dog med en usb-tuner fra Hauppauge, hvilket måske er forskellen på dit og mit setup fra dengang.
Hvis Hauppauge driveren ikke virker, så giver jeg lidt fortabt, da eg kun ser to andre muligheder: 1) Køb af anden tuner/CI-modul 2) Brug programmet DVB-link, som laver en virtuel tuner ud fra dit tunerkort og CI-modul, hvilket WMC godt kan læse. Ved 1, så vil jeg ikke anbefale Hauppauge, da det er min oplevelse, at deres produkter og drivere er af ringe kvalitet. Ved 2, så er det en ekstra omvej, som tv-signalet skal igennem, hvilket naturligvis kan have betydning for stabiliteten, dog har mange rigtig fine erfaringer med DVB-link. Jeg kan se, at produktet har udviklet sig siden jeg brugte det for et par år siden, men mon ikke der er en trial-periode på programmet? http://dvblogic.com/en/software/windows-pc/ |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Om jeg fatter det her.
Brug dog noget der virker: DVBViewer/Recording Service Skal det være lidt fancy kan man jo installere XBMC, eller XBMC skin Men skal det være stabilt, kommer man ikke uden om DVBViewer/Recording Service med DVBViewer som klient |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |