recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Luft rundt om receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Luft rundt om receiver

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2010
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Luft rundt om receiver
    Sendt: 03-Januar-2014 kl. 07:59
Hej alle

Har fået mig en Denon avr-x1000 som jeg skal have proppet i mit tv-bord. - Men jeg har lige købt et nyt tv-bord og da var jeg jo kun mest opmærksom på dybden...

Så fri-rum til min Denon:
Siderne 0 cm
Bagved 15 cm
Top 5 cm - men jeg kan lave det til 20 cm
Der er et hul på 6 diameter bagi hvor ledningerne går + lidt luft forhåbentlig - jeg kan nok godt selv lave et par huller i samme størrelse hvis det vil hjælpe.

Der er kun 2 stk Dali Zensor 1 koblet på, men satser da på at udvide i Zensor serien.

Jeg har ikke lige fundet hvad Denon skriver er standard fri-rum.

Kan jeg bruge min receiver i dette tv-bord? eller vil den blive for varm?

Hilsen
Jakob
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 08:04
Skal den sidde i et lukket skab, eller er der mulighed for at lave lågen med stof? Som udgangspunkt ville jeg nok være betænkelig med kun 5 cm hen over, og ingen ting i siderne. Hvis der sidder en stoflåge i møblet kunne der måske tænkes i at montere et par blæsere, som sikrer at lufttemperaturen holdes nede.. eventuelt med huller under receiveren, så der kan trækkes luft den vej fra og så blæses ud gennem fronten af skabet?

Men nu kan jeg læse at det er et nyt møbel du har køb, så jeg ved ikke om det er interessant? Du kan jo altid lave en test mdf-plade som du smider stof rundt om. Det kan ikke koste mange hundrede, hvis du har lidt basalt værktøj ved hånden?
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 08:40
Fronten er uden låge, så der er fri adgang til luft den vej. Havde måske, bare en tanke, overvejet at montere et par blæsere bagi som trækker luft ud...
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 09:15
Jeg har købt en støjsvag computer blæser. Den kører på 12v.

Fandt en gammel strømforsyning på 7 volt og blæseren kører lidt langsommere en normalt.

Strømforsyningen er monteret så den tænder og slukker med forstærkeren.

Jeg har boret et par huller i bunden af skabet og blæseren suger luft ud.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 09:25
Jeg vil mene, at problemet er til at overse. For meget varme slider ganske vist på receiverens kredsløb, men mon ikke den alligevel er udskiftet inden det kommer dertil? Et andet problem, der kan opstå, er, at sikkerhedskredsløbene slår receiveren fra, hvis den bliver alt for varm. Det vil angiveligt først ske, hvis du spiller til klippegrænsen over et par timer; fx til en fest - i de tilfælde kan en blæser og/eller alternativ placering af receiveren klare ærterne. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 10:35
Hvad siger receiveren brugsanvisning om frit rum omkring den?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad siger receiveren brugsanvisning om frit rum omkring den?

Jeg kan ikke finde det. Har også downloadet den som pdf og søgt efter det, men uden held

/Jakob

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 11:58
Hvad med i safety instructions papirerne?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 12:31

Jeg kan kunne finde at der står "Do not block any ventilation openings" - jeg har jo godt nok blokeret de 2 sider

/Jakob
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Jesna Jesna skrev:

Jeg kan kunne finde at der står "Do not block any ventilation openings" - jeg har jo godt nok blokeret de 2 sider

/Jakob
Hvis der er ventilationshuller i siden, så har du jo til dels selv svaret på det. Min receiver har ikke nogen i siden, kun i toppen.. Så er du sikker på at det ikke kun er i toppen?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 12:42
Og hvis der som på min sidder indbygget blæser i siden, så er det no go...
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 13:20
Der er ventilations huller i siden Cry
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu