recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slingbox

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JonasRP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Januar-2014
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasRP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slingbox
    Sendt: 06-Januar-2014 kl. 14:46
Hej

Jeg har et problem med min Slingbox Pro-HD. 
Min opsætning er: antennekabel fra antenne-forening (Stofa) --> direkte i Slingbox. 
Slingboxen står hjemme ved mine forældre, og jeg ønsker at modtage signalet på mit kollegieværelse.
Men det signal jeg modtager er meget dårligt (svingende), og nogle kanaler kan jeg overhovedet ikke modtage. Billedkvaliteten er direkte træls at se på. Signalet på mine forældres TV er helt som det skal være, men det forvrænges ligesom ved Slingboxen. Og ja, jeg har prøvet diverse indstillinger på setup.slingbox.com - Mangler jeg en form for hardware for at modtage et kvalitetsbillede?

Upload hastigheden fra min Slingbox er nogle gange over 8000 kbps og min download hastighed burde også være tilstrækkelig. 

Mvh.
Jonas
Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2011
Sted: Esbjerg
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 14:54
Slingboxen har kun en analog tuner og mener også den har en DVB-T tuner, og derfor oplever du disse problemer. Du modtager nemlig de digitale kanaler via DVB-C.

Du bliver nødt til at tilslutte en ekstern tuner boks med DVB-C til Slingboxen for at opnå den bedste billedkvalitet.
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 14:59
Antager at du søger analoge kanaler.
Efter du har kørt en tuning, så prøv at tage strømmen fra boxen og sæt det til igen. Det plejer at forbedre billed kvaliteten efter endt tuning.

Det skal sige at jeg også har problemer med at finde kanaler nogle gange, det plejer at virke at søge nok gange, og så hjalp det også at jeg valgte antenne frem for analog kabel tv.
Dette er også på stofa.

Redigeret af lks - 06-Januar-2014 kl. 14:59
Til top
JonasRP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasRP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 15:29
Så hvis jeg køber mig en dvb-c tuner og sætter et scart kabel fra den og til Slingboxen så burde jeg få nogenlunde samme kvalitet, som hvis jeg var hos mine forældre? 
Til top
Kunox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kunox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 16:58
Jeg vil anbefale at du ikke bruger scart, men i stedet benytter hdmi, så du skal lige sikre dig, at den tuner du anskaffer har hdmi.

Mvh. Henning
Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 17:52
Du kan ikke tilslutte en DVB-C til Slingboxen med HDMI, da Slingboxen ikke har nogen HDMI indgang. Du skal i stedet finde en som har Component udgang. Disse er desværre meget svære at finde, med mindre du accepterer strømforbruget af Yousee/Stofa boksen.

Billedkvaliteten vil stadig ikke være den samme som på dine forældres TV, men meget tættere på. Du kan ikke undgå et fald i kvaliteten når du komprimere signalet. Kvaliteten afhænger selvfølgelig også af upload hastigheden på dine forældres internetforbindelse og din download hastighed.
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 18:05
Måske man lige skulle sætte sig ind i en Slingbox inden man rådgiver om tilslutning, Slingbox Pro-HD har pga. HDCP beskyttelse nemlig ikke HDMI tilslutning.

Jeg kan se at Stofa har planer om at slukke for det analoge signal her i 2014, dog kommer det an på den lokale antenne forening, men det kommer helt sikkert for alle på et tidspunkt. 
Så som det nævnes i tråden, er den fremtids sikre løsning en mpeg4 DVB-C turner. Kan du finde en med Component out er dette den bedste løsning.
Husk at det også er vigtig at slingboxen også understøtter DVB-C boxen, således at IR-blasteren kan skifte kanaler på boxen.
Du kan godt bruge SCART kabel men kvaliteten er bare ikke lige så god som component.

Lige som en sidenote , er der nogen speciel grund til at du ikke bare bruger Stofa Web TV, det indeholder efterhånden de fleste kanaler ? Det kræver bare at du får bruger login og password fra dine forældre.

Har du prøvet at genstarte boxen ?
Til top
Kunox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kunox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 18:13
Det er da rigtigt som der bliver skrevet, jeg huskede ikke rigtigt, min slingbox har hdmi, men signalet til hdmi-indgangen kommer ind via en omformer fra tunerens komponent-videoudgang og lyd via phono, så fint med korrektionen.

Mvh. Henning
Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 18:28
Det er IKKE en HDMI indgang, blot et stik som ligner.
Til top
Kunox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kunox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 18:40
Ok, så er jeg også blevet klogere.

Mvh. Henning
Til top
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 19:01
Slingbox 500 og 350 har hdmi stik fyi.
Til top
JonasRP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasRP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 19:54
Det bliver vidst at slagte min SU hårdt nok, hvis jeg skal finde en DVB-C tuner med komponent udgang. 
Kan jeg ikke lave et sådan setup: Antennekabel - Denver MPEG-4 DVB-C boks - Scart/HDMI til scart - Slingbox Pro HD ?

Vil set give problemer med kanalskift fra min computer?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu