|
Yamaha RX-V465 + højtalere? |
Besvar |
Forfatter | |
Stephan A
Bruger Oprettet: 03-Januar-2008 Status: Offline Point: 176 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Januar-2014 kl. 23:16 |
Hej derude.
Jeg skal hjælpe med at sammensætte et anlæg, og vil gerne bede om lidt ekspertise hjælp. Jeg har fundet en Yamaha RX-V465 til 1300 kr. Er det en receiver der er noget værd? Anlægget skal primært bruges til musik, men radio er påkrævet, hvorfor en receiver er valgt. Budgettet er cirka 4.000 kr. til det hele. Jeg påtænker at kombinere receiveren med et par Monitor Audio BX5 til cirka 3.000 brugt/par Eller et par Dali Concept 6 eller 8 højtalere til cirka 2500-3000 kr for et par Det vigtigste spørgsmål jeg har er, kan den forstærker trække alle af de overnævnet højtalere? Og også hvis man senere skulle finde på at bygge op til et 5.1? Derudover vil jeg naturligvis gerne høre, hvad i synes om de forskellige forslag, eller om I har bedre forslag til et setup, der giver bedst lyd til prisen? |
|
Kim S
Bruger Oprettet: 29-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har samme reciever og monitor audio BX2 og det spiller fabelagtigt.
|
|
Stephan A
Funktioner
Tak(0)
|
Kim S: Hvornår er receiveren fra? Eller med andre ord, hvor gammel er modellen?
BX2 er jo en tak mindre end BX5 - Har du før prøvet at have tilsluttet gulvhøjtalere, og se hvordan det spiller sammen?
|
|
Snigerdis
Bruger Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
Funktioner
Tak(0)
|
Receiveren er så vidt jeg kan se fra 2009. Så det er ved at være en gammel svend. Du kan få den tilsvarende model årgang 2013 for 2.300,-, så jeg vil mene at 1.300 er overpris. |
|
Stephan A
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad vil du mene sådan en bør koste Snigerdis?
|
|
Snigerdis
Bruger Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville nok ikke smide mere end 5-600.
|
|
Stephan A
Funktioner
Tak(0)
|
Synes du det er en forstærker, der er værd at smide penge efter? Jeg er meget i tvivl om, hvordan man får det mest velspillende anlæg med radio og tilslutningsmulighed til fjernsyn for 4.000 kr.
|
|
Kim S
Bruger Oprettet: 29-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
Funktioner
Tak(0)
|
Årh beklager, den jeg har er en 75 model og købt i 2013. Nej jeg har ikke prøvet med gulvhøjtalere
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |