|
Velodyne SMS-1 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Morell ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2014 Sted: Struer Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2014 kl. 21:59 |
Hey drenge!
Jeg må nu ty til at spørge jer der har erfaring med Velodyne SMS-1'eren da jeg simpelthen er ved at blive totalt kuller af den. Jeg har et simpelt stereo-setup hvor jeg gerne vil have en sub sat til for korrektion/supplement og har derfor erhvervet Velodyne'en. Jeg kan ikke få den til at give sweep ud til min sub og jeg har brug for afklaring i forhold til at om jeg har koblet den forkert op eller hvad jeg har. Er følgende korrekt sat op? Fra SMS-1, LFE-OUT, har jeg signal-kabel til min sub-forstærker. Fra min forstærker (pre-udgang) har jeg kabel til INPUT på SMS-1. Fra SMS-1, EQ OUT har jeg signal-kabel til min forstærke (linie-ingang), for sweep tonen til hovede-højtalerene. Når jeg så trykker 1-2-3-4-5 for at komme ind i menu'en og justere på sagerne kommer der sweep i mine hovede-højtalere, men absolut intet i min sub. Jeg vil mene der burde være sweep til min sub også? Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig eller evt. vejlede mig til at få det til at fungere. |
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
har du fortalt din forstærker at det er sub til. SMS1 sender et sweep ind i din forstærker. Det er så forstærkeren opgave at sende signalet til sub og fronthøjtalere |
|
![]() |
|
Morell ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2014 Sted: Struer Status: Offline Point: 9 |
Tak for respons P.Las!
I og med at min forstærker er en ganske almindelig stereo forstærker kan jeg fortælle den nok så mange gange at der er sat en sub til den, uden at den vil gøre noget ved det ![]() SMS-1'en er jo korrektionsmodulet i kæden så signalet skal vel gå fra pre-ud til SMS-1 og blive ændret, og så videre ud i min sub?
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Hvis det driller for meget, kan jeg til rette pris godt overtage den :-)
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
hae du sat en delefrekvens inde i sms?
Jeg går ud fra at du hører direkte til dine fronter, fra forstærkeren? subben skal så bare tage over der , hvor dine fronter ruller af naturligt. Den er sat til pre out, så den uden EQ for fuld frekvensbånd. Som jeg ser det skal du sætte SMS lyd output til en indgang på din forstærker. Så den kan sende sweep ind i forstærkeren ( som enhver anden lydkilde )ud i dine fronter og via pre out ud til din sub. Du kunne vt sætte den til der hvor du har din CD. Du skal jo ikke bruge lydoutput fra SMS , når først der er EQet , x-overet og Fase. efterfølgende sætter du bare din CD til igen Går ud fra at du har styr på hvordan man sætter fase - x-over -i sms? Håber ikke at vi snakker alt for meget ved siden af hinanden. |
|
![]() |
|
Jeg har gendannet den til fabriksindstillinger så der ikke er noget der kan drille på den måde.
Yes jeg køre dem direkte fra min forstærker og så skal subben bare tage over hvor de ruller af. Den er nøjagtig som du skriver, sat til pre-out på min forstærker så den får det fulde signal. Jeg skal ikke have noget korrigeret signal ind i min forstærker, men direkte til min sub ikke? For det er jo ikke minde hovede-højtalere jeg vil korrigere. Når det hele fungere som det skal, har jeg styr på fase - x-over osv. Vi er på samme side!
![]() |
|
![]() |
|
det der er vigtig i forhold til at få sweep både i front og sub er du kan se hvordan fasen på din sub påvirker dine fronter. Det er en optimal måde at få god sammenspil.
ja - kablet skal gå direkte fra LFE out fra sms til sub. Men som sagt er det vigtig at sætte signalkablet fra SMS ( den som sender sweep over i din forstærker) til din cd indgang ( eller hvad du end bruger) Jeg maner faktisk at netop denne måde ( sweep til både front og sub ) i vikeligheden er det største party trick SNS kan. Selvfølgelig er det rart med EQ. Men at kunne sætte fasen in real time, imens man kan se hvordan det påvirker den samlede respons on screen, er guld vær |
|
![]() |
|
Yes det er også en af de store årsager til at jeg lige nøjagtigt har valgt denne.
Men nu skal jeg først have en eller anden form for signal ud af den på LFE-udgangene og det ser ud til at være en udfordring.
|
|
![]() |
|
hvor har du sat LFE fra forstærker til?,,,,hvilken indgang på SMS?
|
|
![]() |
|
Input
![]() |
|
![]() |
|
![]() ![]() Min Velodyne SMS-1 er netop kommet tilbage fra 2. reperation hos Sound2Vision i Viborg og denne gang har Lars fundet fejlen! Af uransagelige årsager var selve bus sektionen mellem dac og DSP gået helt i selvsving og vidste ikke hvordan det skulle opføre sig. En hård fabriks-reset klarede det og det hele fungere nu skal det skal. Jeg takker alle der har kommet med input! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |