recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt  tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikmak1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-September-2013
Sted: Aarhus, Danmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikmak1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv?
    Sendt: 08-Januar-2014 kl. 19:03
Jeg er i den situation at jeg står overfor at skulle have nyt tv, helst omkring 50" og jeg har et budget som hedder max.11-000 kr. Spørgsmålet fra min side er nu, skal jeg springe på et af de modeller som lige nu er på tilbud og i så fald hvilket?
Eller er der nogen idé i at vente nogle mdr og se hvad der kommer på hylderne i forretningerne efter de er blevet præsenteret på CES messen?
Umiddelbart siger fornuften jo at jeg bør vente og så købe en ny model, men spørgsmålet er om i tror at det vil kunne gøres indenfor de budget som jeg har til det?
Alternativet kunne jo feks været et af Samsungs nuværende 8 serie i 55"

Lad mig høre hvad i synes derude :-)

Michael
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikmak1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 20:48
Slet ingen der har en mening om dilemmaet?
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 00:09
Hvad skal Tv'et primært bruges til?

Et super godt all-round Tv til en god pris kunne være Panasonic Plasma VT60 i 55" 

Andre gode bud er Samsung's 7 serie, som er næsten identisk med 8-serien, og billigere, eller Sony's W9, som kan fåes til 10.000 Kr i Sony-center, hvilket er en rigtig god pris. Det bedste billede får du med Panasonic's Plasma-model, Sony har lidt bedre lyd, men Samsung'en er stadig det populære valg.

Du kan tage et kig her.

Jeg synes du bør købe et nyt tv nu, hvor de er er blevet rigtig billige, og de skærme der nævnes vil du få stor glæde af. Tror ikke du får så meget ud af at vente, andet end at de nye tilsvarende skærme altid har en højere startpris, og sikkert kun er lidt bedre. 

4K og OLED er en helt anden prisklasse. De Tv du kan få nu og senere med de nye modeller i denne prisklasse, kommer nok ikke til at rykke sig så meget.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikmak1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 00:48
Mange tak for dit input. 

Som jeg læser det, så er du også inde på at jeg bør slå til nu eller i nærmeste fremtid, netop pga det med prisen, samt det faktum at forskellene mellem nuværende og fremtidige modeller i prisklassen sikkert er minimal hvad angår "ydelsen".

Pt. har jeg et ældre plasma som desværre har en del ulemper, hvilket er grunden til at jeg gerne vil have nyt, men jeg indrømmer at selve billedet er godt på det, så et eller andet sted så kunne jeg godt finde på at hoppe på plasma igen, hvis ikke lige det var fordi de er temmelig dyre i drift (her i huset kører tvet næsten i døgndrift) samt det faktum at de nok også stadig er temmelig tunge, hvilket betyder at jeg ikke vil kunne få det op på væggen at hænge, da jeg udelukkende har nogle bløde pap vægge i min stue. Men jeg vil helt klart tage et kig på de modeller som du nævner, samt se nærmere på dit link :-)
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 01:11
LED modellerne bruger mindre i strøm end ST60 (Plasma-modeller er dog faldet meget i strømforbrug), og snakker vi at Tv'et kører i nærmest døgndrift, er der nok trods alt en del at spare på årsbasis. Jeg ved ikke om du har haft problemer med Retention eller Burn-in på dit nuværende Plasma, men med dit forbrug er det måske meget godt med en LED.

Billedet er også rigtig godt på både Samsung og den Sony. Jeg anbefaler dog kraftigt, at du læser test af dem inde på Flatpanels, selvfølgelig for at danne dig et bedre indtryk af skærmene, men også i forhold til hvordan du optimerer skærmen med de bedste indstillinger.

Ja, LED skærmene er ret tynde og en del lettere. Og så er designet på de Samsung jo også rigtig lækkert, som givetvis vil set rigtig fint ud oppe på din væg.

Husk at der også er ulemper ved en LED-skærm, ligesom der er med en Plasma. Ingen teknologi er perfekt, men hvis du holder dig til de nævnte skærme, så bør du være ganske tilfreds.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu