|
Aktive højtalere til pc |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-Januar-2014 kl. 10:28 |
Hej
Efter at have anvendt en bærbar pc på et skrivebord i mere end 5 år, er jeg gået tilbage til en stationær løsning. Jeg har indtil videre fået købt mig en Dell U2414H skærm, som jeg er rigtigt glad for. Men nu mangler jeg et par højtalere. Min computer har ikke en ordentligt lyd udgang, så jeg fundet et Behringer UCA 202/222 usb lydkort, der har både optisk og analog rca stereo udgang. Den koster lidt over 200 kr og skulle være et godt køb. Derudover har jeg kig på et par forskellige studie monitor løsninger i 4" størrelsen, da pladsen er trang og da jeg sidder under en halv meter fra dem. Den første er en ESI Unik 04 til omkring 850 kr. http://www.thomann.de/dk/esi_unik_04.htm Jeg har ligeledes fundet par brugte Fostex pm 0.4N til 1000 kr. Er jeg på det rigtige spor. Jeg skal dog ikke bruge dem til at redigere musik. Men jeg har ladet mig fortælle, at man får en langt bedre højtaler end de traditionelle pc højtalere. Er der ellers andre løsninger jeg burde kigge efter? |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et par brugte reolhøjttalere og en gammel forstærker.
Jeg har en BRUNS forstærker på 2x25W (or so) og et sæt JPW reolhøjttalere, det giver utroligt meget i forhold til PC højttalere og har kostet mig næsten intet. Klaus |
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1225 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal være opmærksom på at nogle monitor-højtalere kan være særdeles analytiske, grænsende til der hvor det bliver ubehageligt med længere tids lytning.
Det syntes jeg ikke har været tilfældet for de ESI (aktiv 5) jeg har lyttet til, samt Audioengine (a5). Audioengine har en A2er også som måske var en mulighed (lidt over de 1000 godtnok): /ask
|
|
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak
Er der nogen der ved hvor stor betydning det har om de er magnetisk afskærmet? |
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det har ingen betydning, det er et levn fra billedrørs dagene
|
|
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også et par fra ESI (Near04) og de lyder rigtig godt uden at have den der analytiske lyd som studiemonitors kan have (på arbejde bruger vi Genelec og jeg synes de lyder godt til det hele).
|
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg stod i samme situation for et par år siden og endte med et sæt Edifier S530D (kiggede også på nogle studiehøjttalere og AudioEngine, men synes de blev respektivt for store eller for dyre) - Sættet fra Edifier er god lyd til pengene og omkring dit budget.
NB: Hvad med magnetisk afskærmning i forhold til harddisken i computeren? |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
De færreste stiller vel sine højttalere ovenpå kabinettet? Men ellers er det vel heller ikke normen, at HDD'erne sidder i toppen af kabinettet. Der er der jo lavet plads til de optiske drev.
|
|
-claus-
Funktioner
Tak(0)
|
Tak så har jeg bestilt
Esi Unik 04 (Efterfølger til near 04) Behringer UCA 222 (usb lydkort) CORDIAL CFU 0,9 PC (2 x RCA til 2 x Mono Jack) |
|
|
-claus-
Funktioner
Tak(0)
|
Så fik jeg tingene hjem. Usb kortet var let at sætte til. Systemet valgte endda selv automatisk lydkortet, da usb stikke blev sat i. Og cordial kablerne var faktisk også fine, når man tænker på at de koster under hundrede kroner stykket. Højtalerne spiller rigtigt godt. Men der ingen dæmpning under, så kasserne står direkte på bordet. hvordan tror i man løser det pænest og billigst.
|
|
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kork eller deciderede dæmpefødder i den billige ende.
|
|
Muffeh
Guld medlem Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du en dag bliver træt at dit lydkort, skulle du tage et kig på den her:
http://www.asus.com/Sound_Cards_and_DigitaltoAnalog_Converters/Xonar_U7/ Asus Xonar U7, et 7.1 USB lydkort med 192KHz i 24bit.. VIRKELIG guf for ørerne! Samtidig vil jeg anbefale dem her hvis en opgradering skulle blive en realitet: http://www.edbpriser.dk/pc-hoejttalere/corsair-gaming-audio-series-sp2500-id-4662113.aspx Corsair har speciel udviklet dem til gamere som er ekstremt kræsne når det kommer til ordenlig lyd, og lavet noget som virkelig levere varen i forhold til andre "billige" løsninger som logitech og creative. - Har personligt lydkortet og kan godt stå inde for det, højtalerne står på ønskelisten til fremtiden såå, vi får se! |
|
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |