|
Gps Apps |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
jhjorsal
Super bruger Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 354 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Januar-2014 kl. 17:09 |
|
jeg havde en TomTom GPS der så desværre stod af i efteråret. Hvilket har bragt mig ud på søgemarkedet, da vi skal på den årlige skifter til Østrig i uge 7. Og da jeg kører selv + mine 3 mindre drenge, er gps'en jo min bedste ven på sådan en tur, og da jeg har fået Iphone 5 bliver det jo nok en Apps gps, men jeg er vildt meget i tvivl om hvad jeg skal købe, udover skituren bruger jeg nok max gps 5-10 gange om året, og det er bare i Danmark, det skal lige nævnes at min IPhone er en firma telefon og kan ikke ringe i udlandet, den kan dog godt gå på nettet, jeg ved ikke om det har noget at sige.
Men kan i anbefale noget til det behov ? Mvh Johnny |
||
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3840 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg bruger Navigon - har gjort det i over 3 år nu på min iPhone. Har også testet TomTom (det var vel også for over 3 år siden). På det tidspunkt synes jeg bedst om Navigon.
Navigon har skildt kort og App ad. Dvs man bare downloader de lande man har brug for - når man skal bruge dem. Det behøver ikke netværkstrafik da kortene ligger på telefonen. Det er kun hvis du vil have Trafic live at du skal bruge netværkstrafik. Der findes andre GPS app (billige) som ikke gemmer kort på telefonen men bruger netværkstrafik til løbende at hente. Men det kan hurtigt bliver MEGET dyrt. Redigeret af kim.t - 08-Januar-2014 kl. 17:19 |
||
|
||
michael79
Super bruger Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
ja jeg bruger også Navigon er som glad for den. nu har du godt ikke så langt tid til du skal bruge den. for den er ind i mellem på tilbud som app.
|
||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1561 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
jhjorsal
Super bruger Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 354 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg havde TMC på den forrige, og det var jeg ikke synderlig begejstret over, men det kan da være traffic er bedre, den gamle havde jo også 10-12 år på bagen, men lige nøjagtig sidste år sad vi i kø i München i 4 timer, så det kunne da være fedt at have hvis det virker. Jeg har også en IPad, ville det være smarter at installere det på den, eller kan man installere det på begge enheder. Og sidst, den der TomTom'er kommer den aldrig på bud?
|
||
bleed_blue
Super bruger Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som regel kan man bruge sine apps på både ipad og iphone (og ipod for den sags skyld), såfremt apps'ene findes til de respektive enheder.
Men du er sikker på, at din ipad har gps chip? Det er kun dem med sim kort, der har gps. Noget andet er så, hvordan du vil håndtere navigation på en ipad, når du er i bilen. Personligt har jeg Garmin på min iPhone, som jeg har "lånt". Det fungerer lige som navigon og tomtom offline. |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Selvfølgelig er der gps chip i en iPad, ellers kunne du ikke anvende kort-app'en.
Hvis din bil har plads til iPad foran, kan den bruges lige så vel som iPhone til navigation. Redigeret af Kampus - 08-Januar-2014 kl. 18:43 |
||
jhjorsal
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har i alt simkort kort i IPad'en og hvordan jeg vil håndtere det har jeg ikke lige tænkt på, Bilka har da nogle tablet holdere til en hund i denne uge, hvis du tænker på hvordan jeg vil gøre den fast?
|
||
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har tomtom europe på iphonen som flere gange har bragt mig til østrig.
Så den er jeg godt tilfreds med, jeg syntes ikke at tilkøbe livemeddelelserne er pengene værd i datatrafik, så derfor har jeg de seneste gange kørt 100% offline. Fordelen med appen er den kan installeres på flere enheder i husstanden til samme pris (husk den fylder 2gb) Så jeg vil gerne anbefale tomtom europe appen, den kan også installeres på ipad omend ikke alle ipads har gps indbygget, så den er efter min mening bedst på iphonen, og syntes faktisk godt om den i den horisontale position, det passer godt i køreretningen. Kortene opdateres ca 3-4 gange om året, og gpsfix kan gøres både via wifi og 3g automatisk. |
||
Mvh
René |
||
Jever
Guld medlem Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er ikke gps chip i Wifi modellerne. Langt nede i specs under lokation, kan man se at der ikke er gps . http://www.apple.com/ipad-air/specs/ Sådan er det på alle "årgange" iPad's. Redigeret af Jever - 08-Januar-2014 kl. 18:53 |
||
bleed_blue
Super bruger Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
@Kampus
Der er kun gps i de iPads, hvor der er plads til sim kort. |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan bærer den sig så ad med at angive min location på kort app'en? Redigeret af Kampus - 08-Januar-2014 kl. 19:02 |
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |