|
Fik jeg købt det forkerte TV? :( |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
mjmusicianmj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2012 Status: Offline Point: 191 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Januar-2014 kl. 20:41 |
Hej
Jeg var en af de folk som fik fat i en Samsung UE557005 til den gode pris Elgiganten forhandlede. Jeg må dog ærligt talt sige, at jeg ikke er videre imponeret, og jeg kommer fra en 3 år gammel Philips i 5000 serien. Dermed sagt, så er jeg ikke meget stædig mht. billede. Jeg har anvendt kalibreringen der følger på recorders side, samt prøvet indstillinger som har været at finde herinde på forummet. Jeg er klar over at Samsung vinder meget på deres marketing, men kan det passe at deres billede bare ikke følger med? Jeg vil smide et par billeder op senere, så i kan bedømme om det er mig der blot er galt på den.
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Billedsmæssigt er det (nær) toppen af poppen hvad angår LCD(LED) TV. Skal du have noget som er bedre skal du enten smide penge efter Plasma, UHD eller OLED.
Hvilken kilder ser du på? Er det på SD eller HD du synes der er lille forskel? Husk også på at 55" gør en del i forhold til komprimeret materialle, så hvis du kommer fra f.eks. en 40", så vil det også påvirke hvordan du opfatter billedekvaliteten.
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Hvad er det lige som du synes er galt med billedet?
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
mjmusicianmj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2012 Status: Offline Point: 191 |
Jeg ser primært HD materialle. Det skal dog siges, at tiden har gået mest med at se serier, og ikke decideret bluray film, så jeg vil teste den gode gamle klassiker "Speed" i bluray, og se hvordan den klare det. Indtil videre er det dog ikke billedet der får mig til at beholde skærmen, derimod at det var den gode pris jeg fik den til.
Jeg føler at billedet ser gammelt og mat ud. Jeg har prøvet mig lidt frem med indstillingerne. De 2 billede systemer jeg anvender mest er "Film" og "naturlig". Jeg foretrækker sidstnævnte til dokumentar, da jeg føler at den er mere virkelighedstro, dog kan den også se noget så grumset ud. Under "film", samt indstillingerne anvendt fra testen af recorder, synes jeg ikke den overgår min gamle Philips nævneværdigt. Men som du sagde "kirke", så spiller tomme størrelsen selvfølgelig også ind.
Redigeret af mjmusicianmj - 08-Januar-2014 kl. 21:12 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der er intet i vejen med billedet på et 7005 når panelet er indstillet rigtigt. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Hvilke indstillinger brugte du på Philips TV'et? Hvis du nu er vant til et "pumpet" billede, så er der ingen garanti for at du umiddelbart vil bryde dig om et korrekt. Det er ikke fordi jeg vil putte folk i bås, men de kunder jeg har haft som har haft svært ved at se fordelen i et korrekt kalibreret billede, har så godt som konsekvent været Philips kunder. Philips har en anderledes indgangsvinkel til hvordan et billede skal se ud end de fleste andre producenter. Derudover er der naturligvis muligheden for at variationer fra apparat til apparat gør at de indstillinger du har kopieret fra en anden kalibrering, rent faktisk giver et dårligt billede på dit. Men jeg tror mest på at det handler om at du har skabt en "Philips-præference".
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Hvis jeg anvender "film" og "naturlig" får du ikke korrekt kalibreret billede. Oven i købet diverse kredsløb der bearbejder billedet. Med dårligt resultat til følge.
Den skal stå på standard eller personlig.
En anden ting som du kan tjekke. Mit noget bedagede Samsung starter op med at spørge om man vil køre normalt eller demo.
Demo ser ud af helvede til og er beregnet på at lokke folk til at købe med alt for kraftige farver og høj kontrast.
Nulstil evt til fabriks indstilling og start forfra.
![]() |
|
![]() |
|
Mentalisac ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2012 Status: Offline Point: 209 |
Jeg har det på samme måde.
Jeg købte mig en f8005 som er klart ringere end min gamle philios i 9000 serien. Begge tv er instillet efter flatpanels anbefalinger. Har dog efterhånden givet op, og nåed frem til den konklusion at philips bare levere bedre billede. Så det næste tv kommer absolut ikke til at hedde samsung. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
hvis man er blevet vant til at se på et Philips, så kan jeg godt forstå man synes alle tv end lige Philips
ser underligt ud.
fordi alle andre tv har et mere korrekt billedet, når de er indstillet ordentligt de nye tv fra Philips, efter der er kommet nye ejer. de viser nemlig et mere korrekt billede. så nej et Philips levere absolut ikke et bedre billede men et billede som nogen bedre kan lide, end at billedet er nogenlunde korrekt |
|
![]() |
|
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
Jeg havde et philipis..
![]() |
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
Jeg har et UE55F7005 hvis det er det du mener, og ikke den gamle E7005 model. Jeg er særdeles tilfreds med billedkvaliteten (Stofa og satelit), og jeg har pudsigt nok også et ca. 3 år gammelt Philips TV fra 5000 serien.
Der må være noget galt med dine indstillinger eller signal.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Hvis du ikke er imponeret i forhold til et 3 år gammelt Philips serie 5, så er der noget rivende galt. For lige netop Philips serie 5 er klart det ringeste TV jeg nogensinde har set. Jeg har selv en model hængende derhjemme i et værelse, der bruges til at opbevare skrammel i. Det Philips kan jeg bare slet ikke holde ud af at se på, uanset indtillingerne. Slukket er absolut bedste indstilling for denne model! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |