|
Samsung indstillinger |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 20 ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Januar-2014 kl. 16:23 |
Er der nogen der gider skrive hvilke indstillinger de har billedmæssigt til deres samsung UE32F5505, altså lys, kontrast, baggrundsbelysning osv. ?
Jeg synes det er pænt svært at finde en ordenlig indstilling, enten er ansigtsfarverne nærmest hvide eller overbelyste, eller også er alle mørke farver sorte. Al hjælp modtages med kyshånd
![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En rigtig god ting at bruge er DVD/BDen fra DVE, med den til hjælp så får man det indstillet så alt passer med både kontrast, lys og farve. DVDen og nu BDen har været et godt værktøj både til CRT, Plasma og nu LED TV.
På Samsung er udgangspunktet: Billedindstilling Film, og farvetemperatur på kold. (dæmper det blå som der er lidt rigeligt af.)
AV Connection http://www.av-connection.dk/?PGr=1809 Redigeret af Radiomanden - 10-Januar-2014 kl. 17:06 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 20 ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
Tak for infoen, men det kræver vist en Blu-ray eller DVD afspiller som forsvandt ud af døren sammen med deres nye ejermænd :-)
Det er et soveværelse TV som ikke betyder liv og sjæl for mig, men som jeg stadig godt kunne tænke mig et acceptabelt billede på
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er den bedste måde at gøre det på. Indsriklungerne vil så passe til Panelet, det gør andre indstillinger nødvendigvis ikke, dekan enda se værre ud end på et andet Panel. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
OK, men dvs. jeg skal have fat i en DVD/Blu-ray afspiller og sætte til TV'et og så følge instruktionerne ??
|
|
![]() |
|
Ja, det er en god ide, har gjort det uden DVE først, og brugt den bagefter til at få det sidste på plads, det har nu ikke ligget langt fra den første indstilling. |
|
|
|
![]() |
|
OK, jeg får fat i en Blu-ray afspiller og omtalte disk og prøver mig frem, jeg går ud fra det er en disk for "dummies" altså lige ud af landevejen, eller ??
|
|
![]() |
|
Nb. Du skriver DVE, jeg ved ikke om du mener DVD eller er jeg bare lidt for blank mht til det her ? :-)
|
|
![]() |
|
Ahh...digital video essentials = DVE ;-)
|
|
![]() |
|
Jeg har linket til den. Det anvende sprog på den er US (teknisk) Engelsk. Indstillingerne laves for hvert AV In, til Tuner bruger du så indstillingen fra et af HDMI tilslurningerne. |
|
|
|
![]() |
|
Argh, det bliver nok lidt for teknisk til mig, jeg troede det var et eller andet med et billede og så skulle man justerer indtil det ene stod skarpt over for det andet osv, altså for dummies :-)
|
|
![]() |
|
Der er en del infornationer i hvert afsnit der skal følges for at man kan bruge den. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |