recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bygge mini atx gamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

bygge mini atx gamer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kralle7800 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2011
Sted: Højslev, Danmar
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kralle7800 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: bygge mini atx gamer
    Sendt: 11-Januar-2014 kl. 00:39
Har jo skrevet tidligere at jeg gerne ville have en bedre bærbar,  men det bliver for dyrt.  Så jeg tænkte om det er muligt at bygge en mini atx gamer computer som ikke fylder noget? Hvad vil det koste og hvad for noget hardware skal jeg putte i den  så den kan køre bf3 og 4 osv på high settings? 
Til top
Looklight Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2008
Sted: Denmark
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Looklight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 06:07
Panasonic TH-42PZ85

Panasonic DMP-BD55

Kiss VR-588

Onkyo TX-SR706

PS3 m500Gb hdd

Focal Sib XL 5.1
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 11:50
Tomshardware.com plejer at lave nogle "marathons" hvor de bygger forskellige typer maskiner man kan få inspiration fra. Men tag et sokkel H1150 mini itx bundkort og et Bitfenix Prodigy kabinet, sammen med en Core i5 4430 samt en modulær Strømforsyning og et Geforce 760 eller Radeon R9 270 GFX, så ville jeg faktisk sige det var en ganske fortrinlig gamermaskine. (nå ja en SSD og 8GB ram ville nok også være en god ide. - Hvis man ville "forkæle" sig selv lidt, så ville jeg også smide en corsair vandkøler på med 2 blæsere (kabinetet understøtter det.) - Pris? har ingen anelse. Det kommer an på hvor man vil gå på kompromis i forhold til ovenstående guideline.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kralle7800 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 13:02
Kan den så køre alle spil på high settings og hvad koster den? Kan man finde noget brugt og spare penge?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kralle7800 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 13:04
En god gamer koster 15000 eller mere så tænkte at det ville være billigere at bygge en mini atx.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kralle7800 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 13:31
Den du har der koster 5000 ca uden psu. Men jeg kender ikke den side der. Køber hellere på de danske sider
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kralle7800 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 15:05
Jeg har jo en stationær nu men den fylder. Kan jeg købe et mini atx bundkort og kabinet og smide delene der i? Der er tale om gtx 670 jetstream, h80 køler, ssd på 120gb mener jeg og nogle andre diske. Det ville være meget nemmere hvis man kunne det.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 16:11
Kan din nuværende stationære opfylde dine krav i spil?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Kralle7800 Kralle7800 skrev:

Har jo skrevet tidligere at jeg gerne ville have en bedre bærbar,  men det bliver for dyrt.  Så jeg tænkte om det er muligt at bygge en mini atx gamer computer som ikke fylder noget? Hvad vil det koste og hvad for noget hardware skal jeg putte i den  så den kan køre bf3 og 4 osv på high settings? 

Mon ikke du skal give dig i kast med noget, der er noget lettere?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 16:33
Kralle - Det hedder Mini-ITX (eller micro atx) - men ja du kan sagtens genbruge de dele og så købe et lille bundkort og et kabinet. Det Kabinet (bitfenix prodigy) jeg skrev om er lige på den store side, men det tillader både vandkøling og et stort grafikkort, modsat en del af de rigtigt små kabinetter, som godt kan være lige lovlig krampagitige især hvis der skal vandkøling i (af de præfabrikerede typer).
Det lyder dog også som om du ikke behøver en cpu heller. Angiv hvad det er for en, så vi kan give dig et muligt bundkort du kan købe.

PS - af "små" kabinetter, er der Lian-li. SilverstoneTek,  Fractal design. (kig selv på de mærker. det er ikke os der skal købe dem, så du skal selv bestemme hvad du vil have) Men ellers sæt flueben i "mini-itx" her http://www.proshop.dk/Kabinet.htm - så er der altså en del at vælge imellem.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kralle7800 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 16:42
Det er i5 2500k og gtx 670 jetstream 8gb ram corsair
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Kralle7800 Kralle7800 skrev:

En god gamer koster 15000 eller mere så tænkte at det ville være billigere at bygge en mini atx.

15.000? Det kan søreme da bygges ganske meget billigere - iøvrigt, så er det typisk dyrere at bygge en god mini/micro PC end en stor.

Redigeret af Kasper_J - 11-Januar-2014 kl. 20:52
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu