recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Powerline/Homeplug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Powerline/Homeplug

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Powerline/Homeplug
    Sendt: 12-Januar-2014 kl. 10:56
Jeg er ved at være træt af at lave backup via wifi, det går simpelthen for langsomt.

Jeg har tænkt på et sæt Homeplug, men hvad skal man gå efter ?
Og hvad hastigheder kan de overføre med?

Nogen der kan anbefale et sæt?

Har kigget lidt på TL-PA4010PKIT fra tp-link og
Zyxel PLA5215, men har ikke nogen ide om hvad der spiller bedst

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 11:11
Jeg har et sæt Zyxel PLA4205 og PLA4225, og opnår stabile 25MB/sek. Den med 1 port sidder i min router på første sal, og den med 4 porte sidder i stueetagen og forbinder Apple TV, PS3 og fjernsyn til netværket. Det spiller max. 
Dog er det meget afhængigt af din el-installation, så køb dem et sted hvor der er returret, hvis det ikke spiller hjemme hos dig.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 14:52
Hvorfor ikke et almindeligt kabel?

/ask
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 15:08
Kunne jeg også godt, men der skal graves en del for at få lagt et kabel til garagen og den tid kunne jeg godt bruge på andet.
Hvis jeg kunne nøjes med en homeplug ville det være klart det nemmeste.

Har et krav der hedder ca 15MB/sek da det er max på den nas der står i garagen.

Der er en del forskel i tid på ens backup om der overføres med 1,8MB/sek eller 15MB/sek
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 17:19
der er lige fremvist lidt nyt på CES - med +500mbit forbindelser. Det var måske værd at vente lidt på. - Du skal dog være opmærksom på at performance kan være meget flaky, køb gerne mere end 2 enheder for at få et stabilt og performende setup. Hvis du sætter mere end 2 på, så danner den sit eget grid og bliver mere stabil med langt højere performance til følge :)
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 19:47
Homeplug giver ikke den ønskede hastighed. Jeg havde gravet et patchkabel. Der er og bliver den bedste løsning. Også på lang sigt.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 17:44
Kan godt være jeg må bide i det sure æble og trække et kabel når det bliver forår

Jeg har en kollega som har et sæt til at ligge, så kan jeg prøve det indtil
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu