recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Eksternt blu-ray drev - import fra usa?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Eksternt blu-ray drev - import fra usa?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Eksternt blu-ray drev - import fra usa?
    Sendt: 13-Januar-2014 kl. 16:20
Hej alle
Jeg havde kig på en ekstern USB 3.0 Pioneer BDR-XD05T blu-ray brænder, men tilsyneladende er dette produkt blevet skrottet i Danmark/Europa efter meget kort tid på markedet.
Det virker ikke som om der er alternativer med samme features på markedet og jeg overvejer derfor at importere drevet fra USA, hvor det stadig føres. Tilsyneladende kan Amazon.com automatisk håndtere importafgifter for mig og inkl. det hele lander jeg jeg på knap 750kr, hvilket faktisk var billigere end drevet var til salg for i Danmark.
Kan der være problemer med betaling af told/moms via Amazon - nogen der har prøvet det.
Vil der være andre økonomiske overraskelser?
Kan der være andre (uløselige) problemstillinger ved at bruge et amerikansk drev her i Danmark?
Mvh Tommy
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 16:36
Ren nysgerrig.
Hvad kan det som de usb 3 fra plextor eller asus ikke kan, og de ser da lige hurtigere ud.
Skal selv købe et nemlig.
SVP03
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 16:37

Problemer er jo til for at blive løst. Som drevet er, kan det kun bruges til R1/A, men der kan installeres Any DVD/HD, så kan det bruges til alle Regioner.

Om det i øvrigt er nødvendigt når det bruges på en EU maskine ved jeg ikke, men det kan tænkes. Afspilles der ikke en EU Region Disk, så installer programmet, så kører det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 17:27
SVP03:
Jeg ved ikke specifikt, hvilke modeller du snakker om, men kan finde disse:
Asus BW-12D1S-U og Plextor PX-B950UE
Der foretrækker jeg klart drevet fra Pioneer, da det er meget mindre og lettere - portabelt - mht. hastighed er der vist ikke den store forskel. Ved ikke om de 2 ovenfor også får strøm via USB 3.0 eller USB 2.0 (x2)?
Radiomanden: Det lyder godt - benytter i forvejen AnyDVD og vil bl.a. lægge nogle Disney Blu-Ray på NAS'en, så skiverne kan pakkes lidt af vejen - og så kan det godt være at AnyDVD alligevel skal i brug :-)
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 18:02
Det var BD read hastighed jeg tænkte på.
SVP03
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Problemer er jo til for at blive løst. Som drevet er, kan det kun bruges til R1/A, men der kan installeres Any DVD/HD, så kan det bruges til alle Regioner.

Om det i øvrigt er nødvendigt når det bruges på en EU maskine ved jeg ikke, men det kan tænkes. Afspilles der ikke en EU Region Disk, så installer programmet, så kører det.

Nu har jeg faktisk ikke tjekket med BD, men med DVD-ROM drev, der var den ikke fastlåst til en bestemt region fra fabrikken. Man kunne skifte 5 gange, før den så låste sig fast på den. Er det ikke det samme på BD-ROM?
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 19:12
det har det været på de BD drev jeg har haft
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 13:01
Det er softwaren som styrer regionvalget..
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 16:23
Jeg benytter pioneer BDR-2209 via Thunderbolt til at rippe BD og DVD'er den tager alle regioner så længe det kun er rip, hvis der afpilles f.eks. en DVD så kan man skifte region, men den femte gang låses programmet.

Redigeret af Potter - 14-Januar-2014 kl. 16:24
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg benytter pioneer BDR-2209 via Thunderbolt til at rippe BD og DVD'er den tager alle regioner så længe det kun er rip, hvis der afpilles f.eks. en DVD så kan man skifte region, men den femte gang låses programmet.

Ønsker man at køre DVD+Blu-Ray regionsfri, så kan man købe og installere AnyDVD.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 10:36
Både trådstarteren og mig selv skal bruge den til RIP/COPY, så det er jo ligegyldigt.

Jeg mener så stadig at det Pioneer drev er for langsomt til BD read.
Jeg sidder lige nu med den store møgkasse af min nabos Plaxtor. Det har slet ikke fejlet endnu og er meget hurtigere end mit gamle Asus. Så jeg må få fat i et sådan plextor.
SVP03
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg prøvede lige at google BDR-2209 og det ligner et internt drev? Hvordan kan du bruge thunderbolt?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu