|
Bankoverførsel til butik? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Januar-2014 kl. 16:59 |
Hej med Recordere
Da jeg er så heldig at være med i dette community hvor der er en del forbrugere og et par forhandlere repræsenteret kan jeg jo passende videregive mit dilemma her :-) Jeg skal købe nogle højttalerenheder hos en forholdsvis kendt forhandler af audio udstyr og har som sådan ikke nogen frygt for at blive snydt. Vi skriver lidt sammen og jeg får en pris på varene udstukket men kan ikke rigtigt få at vide HVAD jeg får en pris på (varenumre) kun at det jeg mangler koster Kr. XX,- og fragt koster Kr. XX,- og her opstår mit dilemma som i skal hjælpe mig med. Varene bliver sendt når jeg har overført Kr. XX (varer+fragt) til forhandlerens konto. Ingen faktura, ingen ordreoversigt. Jeg syntes det er en lidt underlig måde at gennemføre en handel på. Jeg har ikke et problem med betalingen, prisen er OK (man vil jo altid gerne spare lidt ekstra men well den er OK) men måden det skal gøres på er, i mine øjne, lidt mærkelig. Hvordan ville i forholde jer? Jeg har i første omgang bedt om enten dankortbetaling eller få medsendt en faktura jeg kan betale. Er det helt ude, eller? Mvh BS
|
|
![]() |
|
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 959 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja jeg har lært at man skal være yderst forsigtig med bankoverførsler,
og aldrig til nogen man ikke kender, ens retsstilling er ikke god hvis varen ikke leveres, men har man stor tillid kan det godt voves, afhænger vel også af beløbet. |
|
Med venlig Hilsen
Johnny |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
De kan vel udstyre dig med en ordrebekræftelse på det du skal købe med angivelse om at varen afsendes når beløbet er overført til konto xx.
Er firmaet anset og haft flere år på bagen (tjek evt firmaet på www.proff.dk ) om firmaet har en sund økonomi (kun a/s og aps) Er det tilfældet ville jeg handle |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
Du har kun rettigheder i forhold til, at få tilbageført dine penge ( ved manglende varer ), hvis du betaler via Dankort eller andre kreditkort. Ved bankoverførsel har du for altid vinket farvel til dine penge ( butikken kunne jo gå konkurs over natten ).
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Er det et firma som normalt kun sælger til andre virksomheder kan man ikke forvente de modtager kreditkort, de vil jo normalt sælge på faktura og yde kredit, og der kan man ikke forvente at komme ind fra gaden og få kredit.. Og er firmaet et med år på bagen og sunde tal uden dårlige anmeldelser på nettet så ville jeg godt turde.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Mærkeligt jeg kan slet ikke finde dem på proff.dk og jeg kan heller ikke finde et CVR nummer på deres hjemmeside.
Jeres svar ligger rimeligt godt i tråd med mine egne overvejelser.
BS |
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
Lyder underligt hvis det er en fornuftig forhandler.
Selvfølgelig skal du have at vide præcist, hvad det er prisen dækker inkl. modelbetegnelser etc. Som jeg forstår det forventer du ikke at få en faktura?? Lyder meget underligt, kører det "uden om bøgerne" eller? Jeg ville sørge for at få helt klarhed over hvad jeg køber, med tilhørende faktura etc. (og evt. handle et andet sted, hvis sælger ikke er med på det) Samtidig er der ingen tvivl om at du står langt bedre ved at betale med Dankort/kreditkort, så det ville jeg gå efter.... |
|
![]() |
|
Problemet er at forretningen er importør af det mærke jeg skal bruge enheder til så der er ikke "andre steder" og hvis det er eneste løsning må jeg jo bide i det sure æble og overføre. Jeg syntes bare det er rart med andres tanker om situationen.
Jeg forventer naturligvis papirer på handelen.
BS |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Det ikke altid nemt at finde virksomheder på proff, men det burde være okay til at finde ud af...
Det kunne jo tænkes de nævnte ting bliver ført udenom regnskab, siden de ikke vil udspecificer noget eller komme med faktura :).. Det kan også være den er god nok ;) lidt svært når man ikke ved hvem det er ;) |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Jeg har lavet en copy - paste af navnet fra hjemmesiden uden resultat OG jeg har søgt på domænenenavnet også uden resultat. Derefter har jeg prøvet på CVR registeret også uden held. Jeg må gøre noget galt, det er ikke en "kælder"-forretning men en rimelig kendt importør :-(
Jeg har med vilje holdt navne ude af tråden for jeg vil ikke hænge nogen ud uden grund. Det kan jo være at jeg har total paranoia :-S Jeg har udbedt mig en faktura, så må vi se hvad han svarer :-) Mvh BS
Redigeret af Bschmidt - 14-Januar-2014 kl. 17:50 |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Der kan være diverse holdingselskaber inde over det rigtige navn - prøv først at finde registranten af domænet hos dk-hostmaster og gå videre derfra til eks. cvr.dk
|
|
![]() |
|
smitty ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 181 |
En faktura SKAL der være - det er dansk lovgivning. Hvis du ikke kan få den, så ville jeg holde mig langt væk. Derudover er der også krav til hvordan en faktura skal se ud mht. oplysninger på den. Fakturanr., dato, cvr.nr. osv....
Så igen, hvis du ikke kan få en faktura, så er det fup og fidusser... Mvh - en gammel bogholder |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |