|
Eksternt blu-ray drev - import fra usa? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Januar-2014 kl. 16:20 |
Hej alle
Jeg havde kig på en ekstern USB 3.0 Pioneer BDR-XD05T blu-ray brænder, men tilsyneladende er dette produkt blevet skrottet i Danmark/Europa efter meget kort tid på markedet. Det virker ikke som om der er alternativer med samme features på markedet og jeg overvejer derfor at importere drevet fra USA, hvor det stadig føres. Tilsyneladende kan Amazon.com automatisk håndtere importafgifter for mig og inkl. det hele lander jeg jeg på knap 750kr, hvilket faktisk var billigere end drevet var til salg for i Danmark. Kan der være problemer med betaling af told/moms via Amazon - nogen der har prøvet det. Vil der være andre økonomiske overraskelser? Kan der være andre (uløselige) problemstillinger ved at bruge et amerikansk drev her i Danmark? Mvh Tommy |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ren nysgerrig.
Hvad kan det som de usb 3 fra plextor eller asus ikke kan, og de ser da lige hurtigere ud. Skal selv købe et nemlig. |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Problemer er jo til for at blive løst. Som drevet er, kan det kun bruges til R1/A, men der kan installeres Any DVD/HD, så kan det bruges til alle Regioner.
Om det i øvrigt er nødvendigt når det bruges på en EU maskine ved jeg ikke, men det kan tænkes. Afspilles der ikke en EU Region Disk, så installer programmet, så kører det.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
SVP03:
Jeg ved ikke specifikt, hvilke modeller du snakker om, men kan finde disse: Asus BW-12D1S-U og Plextor PX-B950UE Der foretrækker jeg klart drevet fra Pioneer, da det er meget mindre og lettere - portabelt - mht. hastighed er der vist ikke den store forskel. Ved ikke om de 2 ovenfor også får strøm via USB 3.0 eller USB 2.0 (x2)? Radiomanden: Det lyder godt - benytter i forvejen AnyDVD og vil bl.a. lægge nogle Disney Blu-Ray på NAS'en, så skiverne kan pakkes lidt af vejen - og så kan det godt være at AnyDVD alligevel skal i brug :-) |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Det var BD read hastighed jeg tænkte på.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Nu har jeg faktisk ikke tjekket med BD, men med DVD-ROM drev, der var den ikke fastlåst til en bestemt region fra fabrikken. Man kunne skifte 5 gange, før den så låste sig fast på den. Er det ikke det samme på BD-ROM?
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
det har det været på de BD drev jeg har haft
|
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Det er softwaren som styrer regionvalget..
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Jeg benytter pioneer BDR-2209 via Thunderbolt til at rippe BD og DVD'er den tager alle regioner så længe det kun er rip, hvis der afpilles f.eks. en DVD så kan man skifte region, men den femte gang låses programmet.
Redigeret af Potter - 14-Januar-2014 kl. 16:24 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Ønsker man at køre DVD+Blu-Ray regionsfri, så kan man købe og installere AnyDVD. |
|
![]() |
|
Både trådstarteren og mig selv skal bruge den til RIP/COPY, så det er jo ligegyldigt.
Jeg mener så stadig at det Pioneer drev er for langsomt til BD read. Jeg sidder lige nu med den store møgkasse af min nabos Plaxtor. Det har slet ikke fejlet endnu og er meget hurtigere end mit gamle Asus. Så jeg må få fat i et sådan plextor.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
Jeg prøvede lige at google BDR-2209 og det ligner et internt drev? Hvordan kan du bruge thunderbolt?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |