|
WD TV alternativ med Scart |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Garderen2001 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Januar-2014 kl. 12:40 |
Jeg er i den heldige situation at have to dejlige drenge, som ELSKER at sætte fedtfingre, og laver ridser på deres dvd-film :-) Løsningen er selvfølgelig at lægge deres film over på en harddisk, og se dem derfra. MEEN de har altså kun et dejligt gammel billedrørstv, der kun har scart, og hverken hdmi eller usb. En boks som WD TV Live ville jo være perfekt til at sætte mellem tv'et og harddisken, hvis det altså havde haft scart-tilslutning. Er der nogen der kender en til en anden boks, med usb, og scart? Jeg er såmænd ligeglad med div. "smart-tv"-funktioner. Jeg vil bare gerne kunne afspille deres film fra harddisk, på deres oldnordiske tv :-) Og helst en boks i priskategori som WD TV Live (eller billigere) :-) |
|
![]() |
|
beamer ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 248 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://www.avxperten.dk/hjemme-elektronik/dvb-c-modtager/denver-dvb-c-modtager-%28mpeg4-tuner%29-dvbc-110hd.asp
Denver har scart-out og usb-in (for en usb harddisk med egen strømforsyning). Jeg har ikke selv brugt den som medie-center. Men den understøtter: *.avi, *.mpg, *.dat, *.vob, *.div, *.mov, *.mkv, *.mjpeg, *.ts, *.trp, motion jpeg Det er en meget god dvb-c tuner, og den optager hos mig ukrypteret på et 16 Gb usb-stik. Den splitter op det optagne i 2 Gb filer (ts format), men man kan med freeware, som TS-splitter, joine filerne sammen til een. EPG kan finde på at sætte kolon i teksten på mappen, og det er et forbudt tegn i windows-filnavne, og kan derfor ikke læses. Men så kan man med apparatet omdøbe navnet. Der er også udgaver for DVB-T (luftbåret). http://www.denver-electronics.com/denver-dcb-109hd/ bemærk link i højre øvre hjørne til manual. Redigeret af beamer - 17-Januar-2014 kl. 13:24 |
|
![]() |
|
Garderen2001 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
Det var da vist lige sådan en jeg skal bruge. Mange tak for hjælpen :-) |
|
![]() |
|
Allanbp ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 471 |
ellers har jeg en lille converter som laver hdmi om til composit. Den kan du godt købe for en 50,-
|
|
![]() |
|
Tak for det. Men har købt den beamer linkede til. De havde den i harald nyborg. Den er sat til, og fungerer som den skal :-) Så nu skal jeg bare i krig med at lægge deres film over på harddisken. |
|
![]() |
|
kcaroe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
Wdtv har godt nok ikke et decideret scartstik, men av-udgang med minijack med kombineret phono composite og stereo-lyd. Kabel følger med, så du skal blot bruge en scartstik med phono-stik, så er du kørende. Vi bruger løsningen, når vi er på ferie og diverse tv ikke har hdmi-indgang.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |