|
W905 eller VT60? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
arentzen89 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Januar-2014 kl. 18:56 |
Hej!
Jeg skal have mig et nyt tv og har overvejet ovennævnte modeller. Mit forbrug hedder cirka 70 % tv-kiggeri og 30 % gaming/film. Jeg skal spille på en PS4, hvis det har nogen indflydelse. Jeg kunne godt tænke mig en 55" skærm (som minimum), og den må maks koste 15.000 kroner. Plasma eller LCD/LED er sådan set ligegyldig, så længe billedet er kanon. Design og diverse features prioriteres heller ikke så højt som billedkvalitet. Er der nogle alternativer til de to jeg har nævnt og hvis ikke, hvilket et af dem skal jeg så vælge? Planen er at jeg tager i elgiganten og ser dem live (hvis de er udstillet) og det vil forhåbentlig hjælpe mig med, at træffe et valg. Men jeg vil alligevel lige høre hvad i har at sige. Sony W905 eller Panasonic VT60, eller en helt tredje? |
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er to forskellige verdener. Vend endeligt tilbage med hvad elgiganten siger, det er altid spændende hvad de finder på. Af de to, ville jeg nok vælge VT 60. Alternativt f8505 Samsung plasma, men den fås ikke i 55.
Vær forberedt på at LED og plasma har hver deres "skavank". God ide at se dem selv, så du kan vurdere. Tvivler dog på de er ordentlig indstillet derude. |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Med det forbrug du skitserer, så ville jeg gå efter W905.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
arentzen89 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
Jeg skal nok vende tilbage når jeg har set dem live og når jeg har besluttet mig.
Hvad er grunden til, at du ville vælge W905? |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7240 |
Game og plasma er dårligt valg pga store chancer for burn-in
|
|
![]() |
|
Jeg har i to-tre år spillet på VT20.som også er plasma og har slet ikke oplevet burn-in. Kun noget som forsvinder igen efter et par minutter.
Er det blevet et større problem på de nyere plasmaskærme? |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Hvis brugen er tv kigning og spil, så ligger lcd til højrebenet. Man skal ikke bekymre sig om fastbrændte logoer o.lign. Denne risiko giver næsten paranoia lignende tilstande, som begrænser glæden ved et godt tv her i huset.
Jeg har selv, af samme årsag, opsat et 46W905 i soveværelset. Så kan der da nydes tv med logoer, uden en stressende faktor som langvarig retention eller burn in. Og sammenlignet med min 65VT50, er Sonyen en ganske habil lcd skærm. Den har ikke skuffet i ydeevne, snarere det modsatte. |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
Synes visse kører en vanvittig skræk-kampagne imod Plasma, og den er decideret overdreven. Burn-In er vanvittig sjældent efterhånden, medmindre man misbruger skærmen. Retention er dog stadig et problem på visse Plasma-paneler, også fra en VT60, men er ganske harmløs, og forsvinder igen efter et par minutter.
VT60 har det bedste billede. Trådstarter har haft gode oplevelser med sit Pana VT20, og så ligger det vel lige til højrebenet, at nuppe en VT60. Sony er bestemt også et fint Tv, og en PS4 og et Sony Tv spiller jo også godt sammen.
|
|
![]() |
|
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
Jeg stemmer gerne i, i forhold til at plasma og gaming ikke er et 100% no go..
Der vil forekomme retention, men ikke decideret burn-in sådan som jeg oplever det i hvert fald! Uanset om jeg spiller i 30 minutter eller 3 timer så kan man se elementer som forsvinder igen inden for et par minutter. Det generer dog ikke mens jeg spiller eller andet..
Det er et LG PX950N jeg har.
|
|
![]() |
|
Mr-Finkel ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-September-2013 Sted: Højbjerg Status: Offline Point: 41 |
Fakta og råd med udgangspunkt i det stillede spørgsmål, uden deltagelse i den hellige krig mellem Plasma og LCD/LED.
Se på dit valg af tv som en helhed, både til gaming og tv. LCD/LED er bedre end plasma i en stue eller et rum med vinduer og direkte lys indfald. Plasma skærmene er med tiden blevet bedre i forhold til retention og "Burn IN" risiko, men risikoen er der. LCD/LED panelerne er blevet bedre i forhold til uønsket "Blur" effekt, men det kan forekomme, dog med stor forskel fra producent til producent. Kontrast og sort fremstår som udgangspunkt bedre på plasma end LCD/LED, men det skal stadig ses i sammenhæng med lys indfaldet i rummet. Det kan snyde når man køber sit tv i vinter halvåret, hvor vi ikke ligefrem er badet i sollys. Plasma har en fordel i forhold til minimal eller ingen "Blur" effekt. Opdaterings hastigheden på LCD/LED ligger typisk mellem 2-8 ms, men lad dig ikke snyde af det tal alene, eller for den sags skyld om et tv har 400 eller 1000 mhz i specifikationerne, i det den underlæggende teknologi for billeddannelsen er det afgørende for udbredelsen af "Blur effekt" og den samlede billed oplevelse. Så gå til Elgiganten, spørg ikke sælger hvad han/hun syntes, for så får du et svar der tager udgangspunkt i sælgers egne holdninger eller en intern salgs strategi på enkelte produkter. Skærmene er i butikken står i en voldsom belysning og det er svært at vurderer den reelle billedkvalitet, men bemærk specielt hudfarve og håndtering af sort. Sikre dig at du kan få en skærm med hjem i en uge til 14 dage med fuld retur ret. Giv dig god tid til billedindstillingerne derhjemme, brug skærmen i en uge med både TV, film og gaming. Hvis du er fuldt ud tilfreds så behold skærmen, er der problemer i forhold til enkelt elementer, så snak med sælger igen, så du kan finde frem til en skærm der dækker dine behov og krav. Et helt personligt input: Hvis du vælger at tage et LCD/LED med hjem, så vil jeg anbefale dig at prøve Samsungs UE55F8005. Jeg oplever ikke problemer på denne skærm, hverken på tv, film eller gaming. LG i samme prisklasse er bestemt heller ikke helt ueffen, i forhold til dine ønsker. God jagt og god fornøjelse :-) |
|
![]() |
|
ubeslutsom ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2012 Status: Offline Point: 163 |
Kan godt ske burn-in er sjældent, men sidste år oplevede jeg på to stk VT50 retention, der varede i flere uger efter logoer, der bare havde været på skærmen et par timer. Det var et mareridt! Og når det er så længe om at gå væk, er jeg bedøvende ligeglad med, at det "bare er retention". Det ene havde jeg bare til låns fra forhandleren og de to logoer, der var der, da jeg fik det, var stadig ikke helt forsvundet to måneder senere. Så jeg ville helt klart følge rådet fra Jetex og vælge Sonyet. Jeg har fulgt nogle af ejertrådene på AVForums hvor flere plasmafolk og spilleglade har skiftet fra VT50 el VT60 til Sony og er fuldt tilfredse og glade for at kunne spille i timevis uden at behøve at bekymre sig.
|
|
![]() |
|
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
Jeg har også 50VT50 og en PS4 som ikke giver mig problemer. Javist får jeg retation af og til men som nævnt går det væk igen efter et par minutter. Burn-in er meget sjældent og forkommer nærmest kun når folk misbruger skærmen ellers hvis der er en fejl i panelet. Husk at indstille tv'et så der ikke er fuld skrald på lys og farver.
Billedet og hastigheden på Panasonic er bedre end den Sony som jeg har set side om side med alle signaler på. Det værste er clouding og betragtnings vinkel ved LED skærmen. Hvor man man har dæmpet billede ved Panasonic i kraftig sollys. En ting jeg undre mig over er den skide spil indstilling tv'et hopper over i hele tiden når PS4 loader spil eller bare når jeg starter den. Den er nemlig alt for høj i indstillinger for min smag og for tv'et helbred. Nogen der ved hvordan jeg fjerne så den ikke gør det?
Redigeret af Mr. Anderson - 17-Januar-2014 kl. 10:28 |
|
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |