recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elgiganten vil ikke sælge Samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elgiganten vil ikke sælge Samsung

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethxyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Elgiganten vil ikke sælge Samsung
    Sendt: 10-Januar-2014 kl. 17:32
Hej jeg har et par gange oplevet at elgiganten i odense var meget modvillige omkring at sælge samsung.
Første gang da jeg selv skulle have mit F8005 og anden gang da mine forældre skulle have et magen til.
De prøvede både at sælge mig Philips, Sony, Panasonic og LG under påskud af bedre billede, smart tv.. Ja alt var bedre på alle andre mærker af end Samsung.

Er der nogen af jer der oplever det samme i elgiganten? Er det grundet avance eller hvordan?
Mvh
Kenneth
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 17:43
De har sikkert haft de andre på lager
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 17:48

Sælgerne har jo nok fået besked på at sæge andet end det kunden vil have, for at blive af med de andre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Fakker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fakker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 17:49
Jeg er faktisk også blevet frarådet Samsung i Elgiganten, hvor de synes jeg skulle købe LG i stedet for
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 17:58
Der er mest priskonkurrence på Samsung > lavere avance > lavere salgsprovision til sælgeren.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 17:59
Klassisk tricks, for at få dig til at købe det som de tjener mest på, og en kombination af allerede dét som er nævnt i tråden. Elgiganten har desuden en del højere indtjening på LG end de har på andre mærker. 

Det bedste er at vide på forhånd, hvad det er man skal have, for lader man sig som uvidende, i en sælgers hænder i butikker som Elgiganten, Fona og Expert, er det ikke altid til at vide hvad vedkommende vil brakke dig på, og hvad man ender med at blive præsenteret for. 



Redigeret af vasif - 10-Januar-2014 kl. 18:01
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 19:00
Som sælger i elgiganten er man provisions delvis provisions lønnet, du optjener provision ved at sælge avance tv. Sælger du TV med negativ avance som f.eks. Samsung (når det bliver registreret på sælgerens navn), mister sælgeren sin provision. Derfor ser du ofte at sælgere leder dig hen på ikke udsalgs tv eller andre tv med god avance.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 19:05

Derfor går man KUN til den slags butikker når man ved hvad man skal have.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2012
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Kennethxyz Kennethxyz skrev:


De prøvede både at sælge mig Philips, Sony, Panasonic og LG under påskud af bedre billede, smart tv.. Ja alt var bedre på alle andre mærker af end Samsung.

Well, sælgeren har til dels ret.
Det eneste samsung vinder på er smart tv, der er det klart i top..
På billedet ligger det klart i bund af de omtalte mærker..

Har selv F8005 og shit et skod billede i forhold til så meget andet.

Dette er min mening!
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 19:49
Så må du have dit indstillet helt forkert.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Derfor går man KUN til den slags butikker når man ved hvad man skal have.

Der er jeg helt enig, LYT ALDRIG på deres sælger.
For 3 år siden skulle vi ha ny vaskemaskine og havde inden vi gik ind i Elgiganten besluttet os på, at det skulle være en fra Milele, som de havde på tilbud. Da vi forlod butikken havde vi købt en Electrolux vaskemaskine og den gik i stykker efter bare 2 år og 1 uge - og kr. 4200,- var væk . så Hvis ikke jeg var blevet overtalt af deres sælger så ville stadige havde haft en god Milele vaskemaskine.

Til top
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2012
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Så må du have dit indstillet helt forkert.

100% som flatpanels anbefaler det..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu