|
mørke skygger? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mikmak1969 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-September-2013 Sted: Aarhus, Danmark Status: Offline Point: 62 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Januar-2014 kl. 11:05 |
Jeg har prøvet at indstille mit Samsung 55F8005 ud fra de anbefalede indstilinger som en eller anden (kan ikke huske navnet) har gjort sig den ulejlighed at beskrive her på sitet, og indrømmet, det gjorde en masse godt for mit tv, i stedet for at jeg fortsat skulle prøve mig frem i blinde. Dog har jeg ét enkelt spørgsmål.
Hvis mit tv viser et billed med overvejende lys baggrund, så får jeg nogle mørke "skygger" helt ude i siderne af skærmen ca en lille cm ind i skærmen, er der andre som oplever dette, og er der noget at gøre ved det? Mit tv står på et sted hvor der kommer dagslys ind fra højre side på skærmen og kan desværre ikke stå anderledes. Jeg har flyttet tvet, fra en placering hvor det fik dagslys ind direkte på skærmen, da har oplevet dette problem fra begge placeringer. På forhånd tak !
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det ville nok være smart med et foto.
|
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
Du kan prøve at sænke Brightness, og se om det hjælper. Ellers kunne det måske godt lyde som, at der skal skiftet en lys-komponent i Tv'et, som er defekt. Jeg ville høre Samsung an. Prøv at få dem til at sende en tekniker ud og kigge på det.
|
|
![]() |
|
ubeslutsom ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2012 Status: Offline Point: 163 |
Det tror jeg er normalt. Der er lignende problemer på Panasonics WT50, som jeg har. Har også set folk klage over det på WT60 og på Sonys W9. Det er på alle, men det varierer lidt, hvor slemt det er. Og det er visst primært et problem på 55". Så det er nok en uheldig sideeffekt ved ultratynde rammeløse tv.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Det er ret normalt på disse kant-belyste skærme. Jeg har set det på mange Samsung-modeller.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |