recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttalere til nyt hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højttalere til nyt hus

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højttalere til nyt hus
    Sendt: 19-Januar-2014 kl. 20:00
Det er ved, at være sidste udkald, hvis jeg skal trække skjulte kabler på 1. salen. Her får vi stue/køkken/spisestue. Jeg er lidt i tvivl om, hvilken løsning jeg skal vælge til lyd. Vi sider aldrig og "lytter" musik i sweet spot, så det er ligegyldigt for os. Jeg mener, at lokalet er cirka 75-80 kvm.

Gul = Dette kunne være et par almindelige højttalere på hver side af vores TV. Det giver bare ikke så god lyd andre steder i spisestuen, hvor vi typisk vil opholde os, hvis vi hører musik.

Rød = Fx et sæt lave gulvhøjttalere.

Orange = 2 sæt lofthøjttalere.

Ovenstående er de ideer som jeg selv har.

Redigeret af Iron Man - 19-Januar-2014 kl. 20:00
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 21:32
Er der ikke et loftrum ovenover 1.salen? Så er der jo altid mulighed for kabeltræk senere hen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Er der ikke et loftrum ovenover 1.salen? Så er der jo altid mulighed for kabeltræk senere hen.

Loftet går næsten i kip op mod et ovenlys vindue, så der er desværre ikke et loftrum.

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 22:02
Arh, det er simpelthen et udsnit af bungalow taget nede til venstre?
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Arh, det er simpelthen et udsnit af bungalow taget nede til venstre?

Det nederst til venstre er altan på 1. sal, hvis jeg forstår spørgsmålet korrekt :) Men ja, huset er vel en bungalow da det er helt kvadratisk og har et pyramidetag.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 22:33
Ok, så er brædderne lagt rimeligt smart.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu