recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha A 820 ekstra højttaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha A 820 ekstra højttaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Snedsted Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snedsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha A 820 ekstra højttaler
    Sendt: 19-Januar-2014 kl. 16:19
Hejsa.

Jeg kører lige nu med 5,1 system sat til min Yamaha A 820, bestående af KEF 2005,2.  Men har 2 ekstra højttaler (også KEF ), skal jeg vælge at sætte dem op som ekstra bag eller som ( presence ) ekstra front. Skriv gerne lidt om fordele / ulemper ved den ene eller anden løsning. 

På forhånd mange tak.
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2009
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 22:10
Ekstra bag giver mest mening i mit hoved Wink
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snedsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 08:08
Hej Gonardo

Er det fordi det giver med punch i lyden eller ????
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 12:59
Jeg bruger Presence på min yamaha fordi jeg gerne vil have en god center lyd på stemmer osv.
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 14:54
det er lidt af et valg må man sige,  har selv opgraderet til 9,1 og som "rotelman" skriver giver front pressence et pænt løft i centerområdet, samt større surroundgengivelse i front.
surround bag giver da også et løft, men syntes at front pressence er at vælge især ved tale kommer de til sin ret, jeg har ikke problemer ved at høre lyden på arvingerne på dr. 1 takket være front pressence. man skal lige huske at instille dialog lift i menyen.
Ole Hansen
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2009
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 16:46
Syntes det er fedt når der kommer noget imod en, og når der kommer noget bagfra Smile

Kan ikke se nogen fordel ved at få tale ud gennem front pressence, som sidder i 2 meters højde...
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 16:49
Ekstra bag, da det er dem, der er en del af lydsporet, hvis filmen har 7.1 lyd.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snedsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 18:39
Hejsa

Tja det bliver ikke nemt at vælge, så måske fruen skal have sin vilje med front, da hun mener det ser dumt ud med ekstra baghøjttaler. Eller måske man bare skulle vælge at bruge zone 2 og så eller bruge air-play til at styre musikken i zone 2.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 23:44
En Airport har godt nok analog udgang også. Men vær lige opmærksom på, at set langt fra er alle forstærkere, der kan sende digital lyd ud på Zone 2. Jeg ved at Yamahas RX-V serie ikke kan. Er dog ikke sikker på deres RX-A serie.
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 17:52
front pressence er ikke kun et dialog lift men  udviger surround i front især ved pludselige ændringer i lyden, kan man tydelig høre en forskel.
prøv at læse om front pressence hvad det gør ved lyden.

Ole Hansen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu