recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XTZ HT som surround?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XTZ HT som surround?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikaeljensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-August-2006
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikaeljensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XTZ HT som surround?
    Sendt: 21-Januar-2014 kl. 13:15
Jeg er så småt gået i gang med at ville stable et surround system på benene, og har allerede anskaffet mig en onkyo tx-nr626 reciever til at styre tingene. Jeg har kigget på XTZ og de får næsten kun gode ord med på vejen, dog mener nogen at diskanten er meget lys/voldsom. Det er dette sæt jeg har i tankerne: http://www.fyndborsen.se/xtz/hogtalarpaket/5.1-vitt-paket-99.36-99.26-w10.16
. Konen er også gået med til dette system, da det kan fåes i hvid. Planen er i alle tilfælde at starte med, at indkøbe 2 gulvhøjtallere og så udbygge hen ad vejen som pengene er til det. Bor i aalborg så har ikke umiddelbart adgang til at lytte til det men har planer om en weekend tur til kbh og besøge dans tv og så snuppe et lyt der.

Nu kommer spørgsmålene så:
Kan min reciever trække systemet? (Den blir ikke udskiftet)
Er der andet der ville være bedre at tage et kig/lyt på?

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 13:33
Hvis du skal til københavn kan du høre mit setup.

Består af XTZ 99.36 front, 99.22 center, Harman Kardon SAT-TS7 BQ baghøjtaler og XTZ W10.16 subwoofer. Bliver trukket af en Onkyo 805. Du er velkommen til at tage din Onkyo 626 med til at lytte.
Til top
Mikaeljensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-August-2006
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikaeljensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 14:19
Tak for tilbuddet. Kan godt ske jeg gør brug af det. Du har ingen problemer med at trække dine XTZér?
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 14:22
Har ingen problemer med at spille højt nej, men de spiller klart bedre med mere effekt/bedre forstærker, hvorfor jeg er ved at købe en effekt forstærker dertil. Hellere have et godt udgangspunkt, så kan du altid købe en ny forstærker om nogle år, end at købe dårligt nu. :-)

Hvad der er godt i ens øre, er jo individuelt, hvorfor jeg også mener du skal lytte selv. 
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 14:28
Mit setup ses i signaturen. Ud over det, har jeg 2 stk no-name baghøjtalere. Alt i alt jeg jeg meget glad for mine xtz, men jeg må også indrømme at jeg ikke har hørt så meget andet, så alt for meget input kan jeg nok ikke komme med... :-P
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu