recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV til svigerforældrene
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV til svigerforældrene

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV til svigerforældrene
    Sendt: 22-Januar-2014 kl. 07:59
Hej godt folk!

Mine svigerforældre har renoveret stuen, og der skal selvfølgelig et nyt fladskærms TV til. Der er ikke de store krav til TVets funktioner udover det basale såsom optage funktion og DVBC. "Smart-TV" er ikke et krav, men jeg ved ikke om man overhovedet kan få et TV uden i dag.

Prisen skal være omkring 6.000 kr og det skal være 46". 

Men hvordan er det med menu systemet i sådanne TV? Selv har jeg et ældre Panasonic Plasma med en forspændt AppleTV og Clink DC-1 boks. Menuerne i AppleTV er jo ganske gode og overskuelige - men hvordan er det lige på Sony/Samsung/Panasonic mv.? Jeg synes umiddelbart at Samsungs menuer virker ekstremt rodede, og vil forvirre mere end de vil gavne - hvis man bare gerne vil se TV... Men det er KUN ud fra hvad jeg har set på nettet - jeg har ikke selv prøvet et Samsung "smart-tv".

Jeg har fundet dette TV på elgiganten, som på papiret ser lovende ud (det er 46" og koster 6000krSmile):

Jeg hører gerne kommentarer omkring de forskellige producenters menu systemer - optage funktion samt konkrete forslag til hvad mine kære sviger forældre skal købe.

Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 10:56
Synes også at store dele af Samsungs menuer er noget uoverskuelige og ofte ikke særligt intuitive - det samme gælder i øvrigt deres fjernbetjeninger. 

Har haft et Samsung C7705)i to-tre år og bliver stadig irriteret over manglende brugervenlighed. Mit indtryk er, at det ikke er blevet væsentligt bedre siden.

Det Panasonic, jeg havde tidligere, var Samsung langt overlegen på begge punkter. Sony har vist også et godt ry, men kender det ikke personligt. Philips har gjort meget ud af korrekt oversættelse af mange funktioner, men ikke alt virker lige indlysende.

Men gå ned i en butik og prøv det selv - det giver det bedste indtryk.

Mht TV'et, så ville jeg læne mig op af de mange anmeldelser og brugererfaringer, der allerede er på nettet - f.eks. denne: http://www.tu.no/t2/2013/06/26/en-gnistrende-bildeformidler 

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 13:05
Jeg har gode erfaringer med Panasonic tv til ældre.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 13:18
Klaus kender du en model, du vil anbefale. Synes panasonics hjemmeside er en smule uoverskuelig: http://www.panasonic.com/dk/consumer/viera-tv/smart-tv.html
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 14:08
Tag den "dyreste" du kan få for pengene og i den størrelse der passer dem (nummeret større end de tror de skal have).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 14:21
Det er ikke så let at finde en fornuftig forhahandler synes jeg. En hurtig søgning på pricerunner gav mig kun ét valg når prisen er omkring 6000 kr:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2887278/TV/Panasonic-Viera-TX-L47ET60E-Sammenlign-Priser

Men redcoon.dk ved jeg sku ikke om jeg tør købe for 6000 kr. TV af?

Klaus ved du om der er et godt sted at købe Panasonic TV online? TV'et skal sendes til Fanø, så det skal helst være en webbutik.

Martin
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 15:02
Panasonic st60y i 42 tommer koster 6000kr ved et Panasonic Center. Meld dig ind først og få 30 mdr garanti!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 15:42

Det nærmeste Panasonic Center, da du er på Fanø, er Bramming.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 19:07
Panasonic 42 TX-P42X60E er måske også en mulighed, har selv anbefalet det til "de gamle", som afløser for deres ældre Panasonic PX80, som har et flot billede (men ingen dvb-c tuner).
Det har ikke alverdens fancy ting så som internet, smart-tv o.lign., men har et flot billede og god kontrast, især set ift. prisen omkring de 4000 kr.
Det er "kun" HD-ready (720p), men tror ikke at den ældre generation, går så meget op i, om det er FullHD. 
Det har dog alligevel et ret godt og behageligt billede at kigge på. Især ift. tilsvarende LCD/LED, som kan virke mere skarpe og derfor trættende for øjnene.

Redigeret af Roland - 23-Januar-2014 kl. 19:13
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 19:33
Nu har jeg været i både El giganten samt Panasonic Center for at se på Samsung og Panasonic. El Giganten ville ikke lade mig "lege"med menuerne, så jeg måtte stå til takke med sælgerens salgs tale og endte med ikke at vide mere da jeg gik ud af butikken. Billedet på begge Samsung så okay us, så jeg ender med at anbefale: UE46F6475 til 6000 kr.

Til gengæld var servicen en del bedre hos Panasonic center i Rødovre, hvor jeg fik en demo af deres "styre system" samt alle smart funktionerne. Det virker rimeligt gennemført og uden alt for meget "pang". Sælgeren fortalte også en del omkring Panasonics paneler, som skulle være markedets bedste mht. holdbarhed og han ville næsten lægge hovedet på blokken og love at jeg ikke ville opleve en eneste pixel fejl. Men jeg har svært ved at gennemskue om det er rigtigt eller forkert... Jeg synes alligevel at alternativet fra Panasonic sammen med deres on-site service er ret fedt, så derfor vil jeg anbefale et TX-L47FT60Y til 9000 kr derfra. Det er lidt over budget, men synes alligevel men får noget for de sidste 3.000. 

Nu må vi se hvor meget de vil ofre.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 19:36
-

Redigeret af antilles - 23-Januar-2014 kl. 19:37
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Panasonic 42 TX-P42X60E er måske også en mulighed, har selv anbefalet det til "de gamle", som afløser for deres ældre Panasonic PX80, som har et flot billede (men ingen dvb-c tuner).
Det har ikke alverdens fancy ting så som internet, smart-tv o.lign., men har et flot billede og god kontrast, især set ift. prisen omkring de 4000 kr.
Det er "kun" HD-ready (720p), men tror ikke at den ældre generation, går så meget op i, om det er FullHD. 
Det har dog alligevel et ret godt og behageligt billede at kigge på. Især ift. tilsvarende LCD/LED, som kan virke mere skarpe og derfor trættende for øjnene.

Tak for foslaget. Talte faktisk med ham om det, men han vil gerne have et A energi TV altså LED. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu