recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 subwoofere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 subwoofere?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Shaolin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Valby, Danmark
Status: Offline
Point: 429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shaolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 2 subwoofere?
    Sendt: 23-Januar-2014 kl. 08:09
Jeg har fået ny receiver i hjemmebiffen, og den kan umiddelbart trække 2 subwoofere. Jeg har 1 nu, og har egentlig aldrig følt at der manglede noget bund.

Men jeg har pladsen, og det ville faktisk se lidt cool ud, med en subwoofer i hver hjørne af stuen. Spørgsmålet er bare: er det det værd?

Er der nogen derude, der kører med 2 subwoofere, og kan give en vurdering af, om det kan betale sig?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af Shaolin Shaolin skrev:

Jeg har fået ny receiver i hjemmebiffen, og den kan umiddelbart trække 2 subwoofere. Jeg har 1 nu, og har egentlig aldrig følt at der manglede noget bund.

Men jeg har pladsen, og det ville faktisk se lidt cool ud, med en subwoofer i hver hjørne af stuen. Spørgsmålet er bare: er det det værd?

Er der nogen derude, der kører med 2 subwoofere, og kan give en vurdering af, om det kan betale sig?

Det er en RIGTIGT god idé. Men du skal ikke tilføje en sub for at spille mere bas, men for at spille bedre bas. En ekstra sub vil udjævne rumresonanser og give en mere jævn basgengivelse.

Iøvrigt er det fuldstændigt lige meget om receiveren har to sub-udgange eller ej, man kan sagtens bruge flere subwoofere med én sub-out, da det alligevel er optimalt at de får leveret det samme signal.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 08:19
Der findes masser af sidder om det emne..

Og langt de fleste mener at det kan gøre underværker.
Har selv haft det med 2 middelmådige subwoofere og her var de afgørende ift større bas dække område.
Før var det meget begrænset til området hvor subben spillede. Efter var det område langt større
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 08:21
Må man spørge hvad du har?

Men ja, 2 x Subs giver altid bedre og mere jævn bas - i hvertfald min erfaring.. ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 08:24
Det er en af de opgraderinger jeg syntes som giver mest valuta for pengene. Jeg bruger selv 3 Ikon sub's. For hver af dem der bliver tændt, bliver frekvensgangen mere jævn, de går lidt dybere, og integrationen i lydbilledet bliver markant forbedret. Dvs de "forsvinder", og fremtræder ikke som en seperat "bulderkasse" i lydbilledet.
Det giver selvfølgelig også lidt mere til lydtrykket, men ikke nær så meget som de fleste nok forventer.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 08:30
" én sub-out, da det alligevel er optimalt at de får leveret det samme signal."

Det må være en stor fordel de ikke får samme signal, hvis de står med forskellig afstand til lytteposition, og/eller man kører med 2 forskellige subwoofere.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Shaolin Shaolin skrev:

Jeg har fået ny receiver i hjemmebiffen, og den kan umiddelbart trække 2 subwoofere. Jeg har 1 nu, og har egentlig aldrig følt at der manglede noget bund.

Men jeg har pladsen, og det ville faktisk se lidt cool ud, med en subwoofer i hver hjørne af stuen. Spørgsmålet er bare: er det det værd?

Er der nogen derude, der kører med 2 subwoofere, og kan give en vurdering af, om det kan betale sig?<span ="Apple-tab-span" style="white-space:pre">     </span>



hvis du vil danne din egen mening er du velkommen et smut forbi mig og lytte..
jeg kører med 2 stk Earthquake minime p12 og de leverer en dejlig jævn og præcis bas.. langt bedre end da jeg kun kørte med 1..





Redigeret af strecker - 23-Januar-2014 kl. 10:13
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

" én sub-out, da det alligevel er optimalt at de får leveret det samme signal."

Det må være en stor fordel de ikke får samme signal, hvis de står med forskellig afstand til lytteposition, og/eller man kører med 2 forskellige subwoofere.

Er det et gæt?

EDIT: Uagtet den debat vi nok kommer ud i nu, så siger trådstarter at han har tænkt sig at placere dem i hvert sit hjørne, og i DEN situation er det optimalt at de får samme signal.

Jeg glemmer altid at der skal skrives 14 siders disclaimers når man kommer med en udtalelse...


Redigeret af Otto J - 23-Januar-2014 kl. 11:02
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 11:31
Næh det vel bare et faktum.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Næh det vel bare et faktum.

Nå ok.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

" én sub-out, da det alligevel er optimalt at de får leveret det samme signal."

Det må være en stor fordel de ikke får samme signal, hvis de står med forskellig afstand til lytteposition, og/eller man kører med 2 forskellige subwoofere.


jeg er ret sikker på det er det samme signal der sendes til begge udgange på receiveren.(intern splitter)
jeg har da heller ingen film hvor der er andet end *.1 signalet.

men du bevæger dig selvfølgelig i en helt anden prisklasse receivere end mig, så din er måske anderledes.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 12:12
Sad også og håbede på en opklaring af hvad det var for forskellige signaler her er tale om.. Umiddelbart er det eneste jeg kan komme på er en receiver der kan korrigere to subs uafhængigt af hinanden (xt32).
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu