recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Loftshøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Loftshøjttalere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Loftshøjttalere
    Sendt: 25-Januar-2014 kl. 08:46
Er der nogen herinde der har erfaring med forskellige loftshøjttalere?

Jeg regner med, at købe loftshøjttalere til køkken/alrum. Det vil nok primært være i dette rum, at vi opholder os, når der skal spilles musik. De må derfor godt kunne sige lidt. Jeg har fx kigget på dem her:

Det bliver alligevel 7.600 kr. inkl. backbox og firkantet frontgrill. Jeg forventer ikke, at ydelsen er på niveau med traditionelle højttalere, men de må gerne kunne sige lidt Smile
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2014 kl. 09:36
Flere af disse lofthøjtaler passer fint til køkken/alrum.

Har hørt dem til demo aften i klubben og de lød da helt fint.

Eneste er at personligt syntes jeg ikke om lyd oppe fra.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2014 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Flere af disse lofthøjtaler passer fint til køkken/alrum.

Har hørt dem til demo aften i klubben og de lød da helt fint.

Eneste er at personligt syntes jeg ikke om lyd oppe fra.

Jeg vil også foretrække lyden fra et sæt højttalere på gulvet, men alternativet er formentlig ingen lyd dette sted i lokalet. Jeg vil sige, at det hjælper på det, at der ikke vil være tale om "sweet-spot" lytning, men alene baggrundslyd.
Hvordan oplevde du bassen på dem som du hørte? Der kommer formentlig en kraftig forstærker i røven pådem, så de kan sige noget.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2014 kl. 10:29
Til et køkkenalrum ville jeg også vælge lofthøjttalere. Vi snakker jo ikke om at lyden skal være i hifi kvalitet, men mere lave et behageligt lydtæppe. Fordelingen af lyden må alt andet lige, være lettere i lofthøjde hvor der ikk findes nogen forhindringer.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2014 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Til et køkkenalrum ville jeg også vælge lofthøjttalere. Vi snakker jo ikke om at lyden skal være i hifi kvalitet, men mere lave et behageligt lydtæppe. Fordelingen af lyden må alt andet lige, være lettere i lofthøjde hvor der ikk findes nogen forhindringer.

Det vil nok primært være her, at vi opholder os med gæster, så en eller anden form for kvalitet må de nu gerne have, hvis der skal lidt gang i den Smile Jeg har kun hørt nogle af de billigste modeller fra B&W, men jeg må prøve med nogle af lidt dyrere som fx 683. Jeg ved ikke hvor meget bedre lyden bliver fra sådan nogle loftshøjttalere, men det vil være fint, hvis de kan levere lidt ekstra dynamik.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu