|
Box til Streaming? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
rustkongen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Januar-2014 kl. 20:04 |
Hej..
Jeg har kun den mindste TV pakke og overvejer at supplere med Netflix eller en anden streaming tjeneste (Jeg aner ikke hvad der er på markedet) Men jeg skal bruge en boks til at streame det fra nettet da mit fjernsyn er et ældre 55" LED HD tv... :) Hvad ville i vælge af boks? Den skal kunne tage de streaming tjenester man kan få her i danmark :) Jeg har en gammel AC ryan uden streaming... Den er jeg æligt talt ikke imponeret over menuen i :)
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En lille PC med HDMI (hvis fjernsynet har det). Det kunne være en Intel NUC eller en Zotac, Kik i denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=129749&PN=1&title=ny-intel-fanless-nuc-med-intern-25
Du skal så have noget SW der kan integrere tjenesterne og benyttes med en Fjernbetjening, men her er der andre der må melde ind. Har det ikke selv |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
rustkongen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
Jeg skal ikke have en ekstra pc stående :)
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 34 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-November-2011 Sted: København Status: Offline Point: 320 |
Du får ikke mere fleksibel løsning end en pc, og den nye nuc til 999kr ser rigtigt lovende ud - der skal selfølgelig lige lægges en msata ssd og ram oven i prisen - som styresystem kan du jo køre linux med xbmc eller openelec
En lille billig pc vil desuden være forberedt på alle nye streamingmuligheder i fremtiden, og er ikke begrænset af hardware-decoding (mere eller mindre) Lige pt er sagen jo at fremtiden på streamingmarkedet ligger i x265 til hd-streaming, og det får man kun med en htpc her og nu. |
|
![]() |
|
Jeg er ligeglad... Der kommer IKKE til at stå en pc på mit tv møbel :) Jeg skal have en lille smart boks der kan trække det uden problemer... Alternativet hvis dette ikke fåes, er intet :)
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Hvad er forskellen på "en lille smart box" og en NUC eller Zotac
Du kan endda klipse den på bagsiden af TVet, hvis der er plads |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4835 |
Hej. Den Intel NUC der bliver linket til er på størelse med de andre bokse. Der er bare en lille PC inde i den i stedet for de andres egne løsninger. Jeg mener IKKE at nogle af de andre bokse, kan tage alle de streaming tjenester man i dag kan få her i Danmark. Der vil altid mangle nogle. Løsningen hedder derfor noget PC lignende. I den der linkes til skal du selv sætte et RAM modul og en SSD eller HDD i. Og den nye NUC bruger SATA enheder og ikke msata som de tidligere. Men jeg tror ikke at den er kraftig nok til at decode det kommende x265. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Prisen :) - Jeg ser MAX tv 2 timer hver 14 dag, så de priser det koster inden de er færdige, kan slet ikke retfærdiggøre brugen.
Redigeret af rustkongen - 26-Januar-2014 kl. 20:59 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4835 |
Hej. Hvis du prøver at begrænse det til at den KUN skal kunne tage NOGLE de streaming tjenester man kan få her i Danmark tror jeg at der er nogle der kan komme med andre forslag. Men så må du prøve at skrive hvilke du kan undvære? Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 930 |
Køb en brugt Boxee Box, den rykker fint med både Netflix og HBO.
|
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
Gooferen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-April-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 505 |
Hvorfor er der ingen der har forslået WDTV endnu?
|
|
![]() |
|
Jeg ved ikke hvilke tjenester der er :)
WD Live har jeg læst en del om ikke kan trække det ordentligt, og at den er sløv til at reagere fra fjernbetjeningen under afspilning o.s.v...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |