recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Martins stue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Martins stue

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mjmusicianmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2012
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Martins stue
    Sendt: 26-Januar-2014 kl. 17:08

Det har været længe undervejs, men nu er mit setup endelig kommet op.

Jeg håber i vil tage godt imod det, og så er ALLE Ris/Ros velkommen. Meget gerne mht. hvordan jeg kan optimere lyden :)

HØJTTALERE:

• Front: Monitor Audio RX 6 Rosewood
  • Center: Monitor Audio Silver Rosewood
  • Baghøjtaler: Monitor Audio MASS

ANLÆG:

• Receiver: Yamaha RX-A1020

BILLED:

• TV: Samsung UE55F7005

KABLER:

• Front/center: Audioquest FLX/DB 14/4
  • Surround: Audioquest G2

DIVERSE:

• Zotac Zbox ID83
  • Trådløs keyboard
  • Fjernbetjening til lys
  • Sony Playstation 3
  • Synology 413j

FREMTIDSPLANER:

• Fjernsyn skal op på væggen
  • Bordstander/fod til center i form a f.eks. System Audio TS1
  • Sofaen skal skiftes ud med 3 læder lænestole i creme
  • Måske en gladplade henover TV møbel, men overvejer om det vil have kompromis på lyd fra center.
  • Sofa bord skal købes. Nuværende er blot en Ikea Bestå vendt på siden.
  • Stander/vægmount eller andet til baghøtalere

Jeg mangler lige at trække de sidste ledninger og sætte "tag" på kabelskjulerne.

- Og lidt jule stemning skal der til :)

Redigeret af mjmusicianmj - 26-Januar-2014 kl. 17:26
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 17:50
Det er da et lækkert set-up, som du kan have mange gode og spændende oplevelser med. Men genere den julelys kæde ikke en kendeBig smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 18:18
hehe alternativ løsning til at hæve dit fjernsyn. Er det bøger som er brugt under??
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 22:38
Tak "Hother". Umiddelbart så synes jeg ikke det generer. Lyset er ikke så skarpt som det virker på billederne. Nej faktisk, så ser jeg ret ofte film med lyset på  :)

Korrekt antaget "Treated" :D Meningen var dog at det blot skulle være løsning for en dag, men nu kan jeg skisme ikke finde min væg mount til fjernsynet :D

Jeg har ret ofte overvejet at beklæde højtaler med højglans sort folie. Jeg synes dog på længere sigt, at det vil være en skam, da de passer super ind i det gamle klassiske look i stuen, da de nogenlunde matcher farve med træ bjælkerne.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 08:40
ja okay, det skal jo næsten hænge på væggen, men ikke nemt hvis man ikke kan finde vægbeslaget hehe.

Men nej synes da heller ikke de skal have folie på, de passer da perfekt ind som de er.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 13:28
Tak for komplimenten, det synes jeg ganske vel også :)

Jeg overvejer at implementere nogle akustikplader, men jeg har ingen ide om hvordan det forholder sig, position osv. osv. Jeg tænker noget i stil med nedestående, så jeg selv kan ( eller købe med ) højtalerstof, så de kan blive velklædt og passe ind i huset.

Inputs mht. min idé, er meget velkomne :)

Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 13:48
Hvor er det billede fra? Det ser da meget flot ud. Ligner meget det som Alpha Akustik også tilbyder.  
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 16:07
Billedet er blot lånt fra google. Søg under " Acoustic panels " og så burde det poppe op :)
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 16:32
Fin setup og fede højttalere! :)
Har du overvejet troldtekt? Det er jo en kæmpe overflade du arbejder med der! Og så kan det jo gøres til rimelige penge.
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 16:37
Det der billede ligner sådan det BURDE se ud hos mig, men jeg havde kun råd til den billige, noget mindre pæne, udgave
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 19:44
Men de akustiske egenskaber er sikkert ligeså gode. Alt afhængig af hvem man spørger, er det jo det vigtigste.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 09:53
Tak for de rosende ord!

Troldtekt vil tage for meget plads desværre, især hvis vi arbejder med hele rummet!
Jeg tænkte en plade bag hver højtaler, eller i den dur :)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu