recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vedr. udskiftning af harddisk til bærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vedr. udskiftning af harddisk til bærbar

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Among Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vedr. udskiftning af harddisk til bærbar
    Sendt: 28-Januar-2014 kl. 12:14
Min harddisk fungerer ikke længere, og derfor påtænker jeg at forsøge en udskiftning, inden jeg køber en ny bærbar (hvilket jeg gør under alle omstændigheder inden længe). Jeg har ingen erfaringer med udskiftning af harddisk, men det forekommer umiddelbart ret simpelt - lige bortset fra at jeg ikke aner, hvilken type harddisk jeg kan bruge, når jeg søger efter en erstatning på nettet. Det er her jeg håber på jeres hjælp.

Jeg kan oplyse, at min bærbar er en gammel Asus F5N, og at der på harddisken bl.a. er noteret følgende:

Seagate

SN: 5RF0FM09
ST9160827AS
PN: 9DG133-285
FW: 3.AAA

Momentus 5400.4
160 GB

+5V  0.508 A

Er der nogen der, på baggrund af ovenstående, kan fortælle mig, hvad jeg skal kigge efter, når jeg skal ud og finde mig en ny harddisk? Som nævnt, så bliver bærbaren nok skiftet ud inden længe alligevel, så jeg går efter det billige alternativ.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 12:28
en helt almindelig 160gb 2,5'' hd

Mon ikke du kan få sådan en brugt få nogle få penge.

En ny kan fås for ca 300.-

Redigeret af hansie - 28-Januar-2014 kl. 12:30
Til top
Among Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 12:36
Skal jeg forstå det sådan, at jeg kan bruge enhver harddisk, blot den er 2,5"? Og så er det fuldstændigt ligegyldigt hvad specifikationerne i øvrigt er?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 12:52
Der er nogle til salg herinde:

- men jeg ved ikke om de passer.
Venlig hilsen
KB
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 13:03
Tag den gamle harddisk ud og tjek om det er en SATA eller IDE harddisk, så du ikke bestiller en forkert type.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 13:10
Ud fra typenummeret er det en SATA.
/Peter
Til top
Among Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 13:24
Tak for det - det var også min konklusion, efter at jeg havde tjekket en Youtube-film. Da jeg, som nævnt, ingen erfaring har på harddiske, så har jeg selvsagt også svært ved at kigge på en og identificere, om den er det ene eller det andet.

Men hvis jeg sørger for en SATA, 2,5", er jeg så på sikker grund?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 14:10
ja

Til top
kurt54 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Maj-2009
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kurt54 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 10:44
Zorin kunne ogå være et forslag - findes også i en lite udgave.

Den er lidt ugleset blandt nogle linux nørder - forde den ligner windows.  Men det er en ægte linux bygget  over en ubuntu kerne.  Er du ikke linux vant  lærer du det hurtigt. 

Mange menesker har efter hånden bare brug for open office,  acrobat reader  og en eller flere internet bowsere.

Til top
kurt54 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Maj-2009
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kurt54 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 10:45
Sory - jeg fik svaret i en forkert  tråd.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1474
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 11:19
Det ville være tosset, ikke at smide en SSD i, nu du er i gang. Den kan altid bruges, også hvis du senere vælger at skifte bærbar... 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu