|
Vedr. udskiftning af harddisk til bærbar |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Among ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 501 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Januar-2014 kl. 12:14 |
Min harddisk fungerer ikke længere, og derfor påtænker jeg at forsøge en udskiftning, inden jeg køber en ny bærbar (hvilket jeg gør under alle omstændigheder inden længe). Jeg har ingen erfaringer med udskiftning af harddisk, men det forekommer umiddelbart ret simpelt - lige bortset fra at jeg ikke aner, hvilken type harddisk jeg kan bruge, når jeg søger efter en erstatning på nettet. Det er her jeg håber på jeres hjælp.
Jeg kan oplyse, at min bærbar er en gammel Asus F5N, og at der på harddisken bl.a. er noteret følgende: Seagate SN: 5RF0FM09 ST9160827AS PN: 9DG133-285 FW: 3.AAA Momentus 5400.4 160 GB +5V 0.508 A Er der nogen der, på baggrund af ovenstående, kan fortælle mig, hvad jeg skal kigge efter, når jeg skal ud og finde mig en ny harddisk? Som nævnt, så bliver bærbaren nok skiftet ud inden længe alligevel, så jeg går efter det billige alternativ. |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
en helt almindelig 160gb 2,5'' hd
Mon ikke du kan få sådan en brugt få nogle få penge. En ny kan fås for ca 300.- Redigeret af hansie - 28-Januar-2014 kl. 12:30 |
|
![]() |
|
Among ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 501 |
Skal jeg forstå det sådan, at jeg kan bruge enhver harddisk, blot den er 2,5"? Og så er det fuldstændigt ligegyldigt hvad specifikationerne i øvrigt er?
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Der er nogle til salg herinde:
- men jeg ved ikke om de passer.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
Tag den gamle harddisk ud og tjek om det er en SATA eller IDE harddisk, så du ikke bestiller en forkert type.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Ud fra typenummeret er det en SATA.
|
|
/Peter
|
|
![]() |
|
Tak for det - det var også min konklusion, efter at jeg havde tjekket en Youtube-film. Da jeg, som nævnt, ingen erfaring har på harddiske, så har jeg selvsagt også svært ved at kigge på en og identificere, om den er det ene eller det andet.
Men hvis jeg sørger for en SATA, 2,5", er jeg så på sikker grund? |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
ja
|
|
![]() |
|
kurt54 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
Zorin kunne ogå være et forslag - findes også i en lite udgave.
Den er lidt ugleset blandt nogle linux nørder - forde den ligner windows. Men det er en ægte linux bygget over en ubuntu kerne. Er du ikke linux vant lærer du det hurtigt. Mange menesker har efter hånden bare brug for open office, acrobat reader og en eller flere internet bowsere. |
|
![]() |
|
kurt54 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
Sory - jeg fik svaret i en forkert tråd.
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Det ville være tosset, ikke at smide en SSD i, nu du er i gang. Den kan altid bruges, også hvis du senere vælger at skifte bærbar...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |