|
Valg af højttalere |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Januar-2014 kl. 07:11 |
God morgen alle.
Jeg har et par Zensor 1 som de eneste højttalere og de er jo som så fronthøjttalere. Jeg har sat dem til salg, sammen med et par gulvstandere, for at få 2 nye fronthøjttalere. Jeg kunne godt tænke mig et par gulvhøjttalere :) Lidt specs: Min receiver er Denon avr-x1000 Mit system skal blive til et 3.1 system engang. Da jeg købte Zensor 1 tænkte jeg at springet op til Zensor 5 ville være super, men nu er jeg i tvivl. Så jeg har kig på følgende højttalere: Zensor 5 Zensor 7 Lektor 6 B&W 684 Hvad ville i anbefale? Hilsen Jakob
Redigeret af Jesna - 11-Januar-2014 kl. 07:20 |
|
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil anbefale at kigge andre steder end hifiklubben
![]() Evt kigge på dba eller hifi4all, der er rigtig mange fine højttalere til salg i prisklassen 5-7000,- sættet. Redigeret af strecker - 11-Januar-2014 kl. 08:25 |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg vil anbefale at du lytter dig frem.
I klubben kan du høre dem på samme reciever.
|
|
![]() |
|
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
Som de andre skriver, så bør du også kigge andre steder.
Hvis du holder til i/omkring Kbh. Så kan kr radio og danstv anbefales. |
|
![]() |
|
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
Kr= kt radio
|
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Du må ned og lytte, men hvis det er kan du jo sagtens tage din egen Denon med når du skal ud og høre brugt og endda nok også i andre butikker.
Hvor i landet bor du?
|
|
![]() |
|
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
Bor i Holstebro
|
|
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
|
![]() |
|
Nå.. er stødt på et nyt problem.
Har fået lidt nye møbler og der kommer den nye sofa nok i vejen for en gulvhøjttaler. Der er kun ca 70 cm fra højttaler og hen til sofa armlænet som er 60 cm høj. Så tror ikke lyden kan komme "væk" fra en gulvhøjtaler.. eller?? Måske opgradere mine zensor 1 til noget andet? og så beholder jeg mine Atacama Duo 6 standere til nye højttalere Jeg er nogle gange i Århus, så kan da godt tage ud og lytte der :) Har surfet lidt på tapeconnection og kigget lidt på Monitor Audio Bronze BX2 som har fået gode anmeldelser. /Jakob
|
|
|
![]() |
|
BrianSPC ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Marts-2010 Status: Offline Point: 81 |
Dali Ikon 2 mk2 kunne jo være en mulighed, det ville give en kæmpe opgradering, de har væssentlig mere bas og en meget bedre diskant end dine Zensor 1. Har selv haft Ikon 1 mk2 og bagefter Zensor 1 men solgte dem efter 1 uge og vil nu igen have Ikon 1 mk2, ville gerne have Ikon 2, men de er for store for mig, da de står ved siden af mit TV.
Har man først hørt de bånd diskanter, så lyder alt andet pludselig forkert synes jeg
![]() Redigeret af BrianSPC - 20-Januar-2014 kl. 21:40 |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Jeg har en Dali ikon 7 mk1 stående næsten ligesådan foran sofaen ligesom du beskriver. Jeg har ikke fornemmet nogen umiddelbar forringelse af lyden, men det er så også kun den nederste basenhed som delvist spiller ind mod sofaen.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Valget blev Lektor 6 :)
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |