|
Windows 8.1/Nvidia-spøjst problem / Hjernevrider |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Chaospling ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 553 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Januar-2014 kl. 00:44 |
Jeg prøver at løse et problem, og undervejs opstår der et nyt:
Jeg har min PC-monitor tilsluttet til mit Nvidia GeForce GTX 660 via DVI-DVI, da jeg ikke har brug for lyd til skærmen. Desuden har jeg min surround receiver tilsluttet mit grafikkort via HDMI-HDMI, kun for at overføre lyd. En mindre detalje er at grafikkortet ser den tilslutning som var det til en skærm, dvs. museikonet kan flyttes ind på skærmen "som ikke eksisterer", hvilket kan være en mindre irritation nogle gange. I Windows 8.1 så jeg tilfældigt under Enheder->Projicer at der var valgt "Udvid", så jeg tænkte "Aah der er fejlen og jeg trykker så på "Kun PC-skærm". Det skulle jeg aldrig have gjort! Det resulterer i at DVI-signalet forsvinder, og jeg kan jo netop ikke ændre det igen, da der egentlig ikke er nogen anden skærm at se skrivebordet på. Kun når jeg tager HDMI-kablet ud, så får jeg mit DVI-signal tilbage, men jeg kan ikke ændre indstillingen i Windows 8 tilbage til "Udvid"; jeg går ud fra, at det er fordi, at der netop nu kun er én skærm tilsluttet. Jeg prøvede at være smart og tilsluttede så HDMI-kablet til min PC-monitor. Her får jeg billede, og jeg kan faktisk ændre indstillingen til "Udvid", men når jeg så tager HDMI-kablet ud for at sætte DVI-kablet i igen, så er der skiftet tilbage til "Kun PC-skærm". En sidste mulighed er, at jeg simpelthen låner en skærm og tilslutter HDMI-kablet til denne og ændrer indstillingen, MENS DVI-kablet er i min PC-skærm, men skal der virkelig så kringlet en løsning til!? Er det virkelig så firkantet!? Ved ikke engang om det egentlig er Microsoft eller Nvidia, der grundlæggende er skyld i problemet. Redigeret af Chaospling - 31-Januar-2014 kl. 00:55 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du har både dvi og hdmi stik i din monitor, så lad begge kabler sidde deri.
Klaus |
|
![]() |
|
Chaospling ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 553 |
Godmorgen, og tak for svaret. Jeg tænkte over det, men var bange for at det ikke ville være godt at give skærmen to kabler, men det kan der altså ikke ske noget ved? Grafikkortet/computeren vil vel stadig kun registrere én skærm ik'?
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Din skærm er da ligeglad, hvor mange kabler du kommer i den. Er der stikforbindelser til det, brug dem. Mine skærme/TV osv. har da massere af kabler i. Det er jo hele ideen med, at have flere forskellige indgange, præcis ligesom din PC skærm
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |