|
Dreje tv ophæng |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Cyberc ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-August-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Januar-2014 kl. 00:44 |
Hej Forum
Jeg har et LCD tv af ældre dato, som jeg ønsker at hænge op på et dreje ophæng. Der er tale om et Samsung LE32A465. Jeg har et Vogel's VFW 432 dreje ophæng liggede som jeg ville bruge til formålet. Mit spørgsmål er om mine gipsvægge kan bære vægten af beslag og tv, når beslaget er fuldt udstrækt. Beslaget vejer 5kg og tv'et 13kg. Ialt 18kg. Beslaget kan tage op til mere end 30kg, så den del er ikke et problem. Mine gipsvægge består af en x-finerplade af samme tykkelse som gipspladen + et lag gips. Jeg har læst at expandet skulle have nogle specielle gips skruer kaldet Rosett, som måske kan klare opgaven?. Hvad for nogle bør jeg vælge, såfremt væggen kan klare vægten. Der hvor jeg planlægger at montere tv'et, er der en vandret træ-regel inde bagved, hvor jeg kan placere den miderste af de 3 skruer. De 2 andre ville skulle være dem fra expandet, og de skulle så monteres direkte i gips og x-finer. Håber nogen kan hjælpe. vh Michal |
|
![]() |
|
Cyberc ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-August-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nogen der kan hjælpe?
/Michal |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Hvis du har krydsfiner der er 10 mm tykt, kan du roligt hænge dit tv op.
Jeg har et 42" Pioneer plasma hængende i en ren gipsvæg, blot ved brug af gipsplugs (http://www.lavprisvvs.dk/shop/fischer-gipsplug-gks-k-525817p.html) Mit tv vejer en del mere end dit..... Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
13 mm, gipsplader er 13 mm tykke
|
|
![]() |
|
Hej
Tak for dit svar. Er dit tv også sat op på et beslag der kan drejes ud så tv'et "hænger" i luften på beslaget? Vh Michal. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Nej, det tør jeg sgu ikke, så ramler det ind i et skab.......
Klaus |
|
![]() |
|
sl1000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Sted: Hørsholm, DK Status: Offline Point: 213 |
Hvis du giver den en god skrue i midten og så 2 RØDE expandet Rosett på hver side ville jeg nok mene at det skulle kunne holde.
Se side 6 her. http://www.expandet.dk/wp-content/uploads/2012/05/Bl%C3%A5-bog-2011-LAV.pdf |
|
![]() |
|
Hej klaus.
Hvis tv'et kun skal hænge plant med væggen, så kan to mindre skruer gøre det, men lige så snart det er et beslag der kan vinkles ud, så bliver belastningen en anden når det hænger ud i luften. /Michal
|
|
![]() |
|
Hej SL1000
Det var det der var min tanke, men er bare i tvivl om min gips + x-finervæg kan holde den belastning, som opstår når tv'et er vinklet ud fra væggen, så hænger det jo bare frit i luften på armen som sidder på væggen? Er det noget med at vægten på tv'et er større når det hænger hænger udstrækt på vinkel beslaget end når vinkel beslaget er foldet sammen? /Michal |
|
![]() |
|
FDP ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Februar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 23 |
Hej Michal.
Tænker at du ad skulle prøve at skrive til Fischer befæstigelse, og høre deres anbefaling De ved ihvertfald en hel del om emnet. http://www.fischerdanmark.dk/desktopdefault.aspx/tabid-684/ Der er også mulighed for at maile til dem, oppe i den grå linje på siden jeg linker til. Hilsen Flemming |
|
Flemming
|
|
![]() |
|
'DLG' ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2007 Status: Offline Point: 463 |
Du kan sagtens hænge det tv op på din væg. 5,0x80 skruer i reglen og røde rossetter i finer/gips. Det setup kan godt holde mange kilo selv trukket 50 cm ud fra væggen. Jeg har selv haft 29 kg hængt på udtrækkeligt ophæng. Det var i 2x gips, som ikk er lige så stærkt som din væg.
/tømreren |
|
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk? Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså. |
|
![]() |
|
sl1000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Sted: Hørsholm, DK Status: Offline Point: 213 |
selv om der er et extra træk når tvet er trukket ud kan du som som tømren har svaret roligt hænge dit tv op. God week-end
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |