recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyhed: Dell Cloud Connect.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyhed: Dell Cloud Connect.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyhed: Dell Cloud Connect.
    Sendt: 31-Januar-2014 kl. 15:20

Hej.

Sidste år læste jeg om at en af grundene til at Michael Dell ønskede at købe Dell Inc tilbage var at han skulle bruge firmaet til at sælge noget nyt hardware.

Nu læser jeg, at det drejer sig om en Cloud Connect HDMI/HML stik som kan integrere med Citrix XenDesktop, VMware Horizon View og Microsoft Windows Server 2012:  

Den koster 129 US$ og kan bruges sammen med bluetoth mus og tastatur samt en skærm med HDMI eller MHL:

http://www.tomsitpro.com/articles/dell-wyse-ophelia-cloud-connect-hdmi,1-1624.html

Og linket til Dell's side:

http://www.dell.com/us/business/p/cloud-connect/pd

Tror I at sådan en bliver smartere at tage med frem og tilbage end firma PC'en?

Hilsen Carsten.

Til top
From Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Februar-2010
Sted: Ebeltoft, DK
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2014 kl. 00:19
Jeg tror ikke det bliver noget man vil tage med til og fra arbejde, men på mit arbejde bliver stort set alt lavet på en Windows terminalserver og her vil sådan en dongle være genial.

Den kommer som så meget andet sikkert ikke til Danmark, vil jeg ellers gerne teste den.

Mvh

Morten
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 16:39
cloud connect'en er i bund og grund blot en desktop-broker(læs 100% tynd klient i et noget andet format end man normalt ser de tynde klienter i). Og ikke meget andet. Den er lettere end en bærbar og lettere end en stationær. Hvis virksomhederne har lavet en VDI løsning, så vil det være fuldkommen ligegyldigt om du sidder hjemme og arbejder eller sidder på din faste pind. Oplevelsen vil efter al sandsynlighed være nøjagtig den samme (forudsat tilstrækkelig internetforbindelse)
Teknisk set kan man lave nøjagtig det samme med en helt alm android stick med citrix receiver, vmware eller andre løsninger (og sågar MS nu hvor de også har lavet en android remote desktop klienT)
Fordelen ved android sticken er at du kan separere hjemme og firma rigtigt let. firma'et tilgås via apps og hjemmebrug foregår via de alm mail/facebook etc apps som er sat op til at køre med ens egne opsætninger.
Det han selvfølgelig ønsker er at kunne få lov at tilbyde selve cloud-delen også. Altså den virtuelle desktop løsning. Så de ikke selv skal hoste og vedligeholde det setup.

Redigeret af claus_jac - 02-Februar-2014 kl. 16:40
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu