|
Intel NUC + XBMC |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Februar-2014 kl. 12:33 |
|
Har købt en DN2820FYKH som Komplett gerne skulle levere inden for den uges tid ca.
Vil gerne have XBMC på den men har lige et par spørgsmål. Jeg har primært tænkt mig at den skal bruges til lokal streaming af film og musik men jeg kunne godt tænke mig at have adgang til Netflix, Viaplay osv. Så jeg tænker at installere Win7/Win8 og derefter XBMC, er det godt/skidt? Alt mit grej er lukket inde i to skabe så der kommer den også til at stå. Omkring fjernbetjening så vil konen slå mig ihjel hvis jeg fx vælger et Logitech K400 keyboard. Jeg ville allerhelst have fat i en Boxee remote med usb-modtager men den er udgået... En anden løsning kunne være en Pulse Eight USB-CEC adapter men fungerer det godt? Hvad bruger i andre? Multifjernbetjening a la Harmony er også prøvet, det kunne den bedre halvdel ikke finde ud af. :-)
|
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Netflix på PC kører ikke i SuperHD, så det bliver ikke ligeså lækkert som på de maskiner der kører en App. Blot så du er OBS på det.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
|
Det gør ikke så meget lige med Netflix, har en 360'er og Chromecast jeg evt kan bruge.
|
||
![]() |
||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
|
Windows 8.1 Netflix App kører SuperHD
|
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Ahh, så de har fået en App til det. Perfekt.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
|
Og som et ekstra plus, så er der også 5.1 surround lyd på app'en også
|
||
![]() |
||
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
|
Glemte lige:
At udover lyd i 5.1 Så kan du f.eks også lave undertekster hvide, en anden font og størrelse ved at ændre det på din profil på netflix.com. Men det virker kun på Windows 8.1 app'en. |
||
![]() |
||
Hbar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 213 |
|
Kan du ikke bare bruge XBMC iOS/Andriod appen, den fungere ret godt og altid lige ved hånden. :)
|
||
![]() |
||
|
I princippet jo men hvis nu jeg samtidig skal have Windows bliver det vel noget bøvl? Kunne være interessant at høre hvad i andre bruger.
|
||
![]() |
||
|
Jeg bruger Bluetooth tastetur fra Microsoft
Og en Bluetooth mus, fra microsoft også ( det er faktisk det jeg sidder og bruger lige nu i min stue på TV'et ) Det er fantastisk at kunne styre det fra sofaen, hvis der lige skal skrives en mail eller søges på google når der skal undersøges noget som man skal have svar på. NB. hvis det er denne løsning du vælger, så husk at købe et WLAN/Bluetooth mini til indbygning i NUC'en
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Har de da haft længe. Både 8 og 8.1 |
||
![]() |
||
|
Pony65, det kunne være en mulighed. Må snige det forbi konen og sige det er eneste mulighed. :-) Maskinen har wifi og bt indbygget.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |