|
CI+ kortlæser BoxerTV |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
boyscoutdk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Status: Offline Point: 27 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Februar-2014 kl. 23:00 |
Jeg skal til at oprette et nyt abonnement på BoxerTV og skal derfor bruge en kortlæser. Mit tv har ikke CI+ interface, men kun CI interface. Kan jeg bruge CI+ kortlæser alligevel, så jeg ikke skal købe ny når jeg opgradere mit TV?
|
|
Yamaha RX-V767, SONY TA-N55ES, Dali Ikon 6 mk2, Dali Ikon Vokal 1, Dali Lektor 1, Dali Sub AW10, Yamaha BD-A1020, Sony XA30ES, Samsung LE40C655, Cambrigde ID-50
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Et CI+ modul vil ikke virke med CI+ i et CI interface. Du vil kun kunne modtage ukrypterede kanaler samt kanaler der kun kræver CI (uden +). Det vil sige, at du mig bekendt ikke kan modtage nogen af Boxers kanaler.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Jo, alle SD kanaler kan modtages med CI og DVB-T.
DVB-T2 og CI+ kræves for at modtage HD kanalerne hos Boxer. Redigeret af Kampus - 04-Februar-2014 kl. 10:23 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
OK- tak for info, men har Boxer stadig SD kanaler der ikke kræver DVB-T2?
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ja TV2 modtog jeg med min gamle T modtager. Har opgraderet til T2, så får den nu i HD
|
|
![]() |
|
Ja, det tror jeg gerne, men hvor længe er det siden? Jeg mener netop, at Boxer engang i 2013 meldte ud, at også deres SD kanaler fremover ville kræve DVB-T2.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
Det må fremgå af deres hj.side
|
|
![]() |
|
Det gør det også, og jeg kan se at flere SD kanaler, bl.a. TV2, kræver DVB-T2. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
boyscoutdk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Status: Offline Point: 27 |
Jeg har kopieret dette fra Boxers hjemmeside.
BEMÆRK: Hvis du ønsker at se Boxers HD-kanaler, Boxers nabolandskanaler samt kanalerne CANAL8, Travel Channel, Vh1, C More First og C More Series, skal enten dit tv eller dit modtagerudstyr have DVB-T2 (hd-godkendt). Jeg går derfor ud fra at resten af kanalerne stadig kan ses med DVB-T udstyr? |
|
Yamaha RX-V767, SONY TA-N55ES, Dali Ikon 6 mk2, Dali Ikon Vokal 1, Dali Lektor 1, Dali Sub AW10, Yamaha BD-A1020, Sony XA30ES, Samsung LE40C655, Cambrigde ID-50
|
|
![]() |
|
Det kan du ikke gå ud fra. Det er vist nederst på selvsamme side hvilke kanaler der kræver DVB-T2, også selvom de sendes i SD. http://www.boxertv.dk/produkter/Modtagerudstyr/ Flemming Redigeret af fltk - 04-Februar-2014 kl. 12:14 |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
Og hvis nu jeg køber nyt TV hvornår skal jeg så forvente at BOXER begynder at sende på T3 eller T4?????
Jeg er ikke typen der elsker at skifte ud når tingene i princippet ikke fejler noget.... |
|
|
|
![]() |
|
londahl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2009 Sted: Lolland,Danmark Status: Offline Point: 139 |
MUX 1 & 2 sendes ukrypteret i DVB-T, MUX 3 & 4 krypteret, DVB-T og kræver kun CI, MUX 5 & 6 krypteret og kræver DVB-T2 & CI+.
Hvilke kanaler der ligger i de enkelte MUX, kan ses her : http://digitalt.tv/tv-frekvenser-dvbt-nettet-danmark/ Boyscoutdk, du kan roligt købe DVB-T2, der går år endnu før der sker noget nyt. Når det er sagt, så kommer der nye ting til hele tiden. PT testes der f.eks 4K i DVB-T2/HECV. Når det kommer på et tidspunkt, og det gør det, vil det igen kræve nyt udstyr, men du vil stadig til den tid kunne se de fleste kanaler med DVB-T2/H.264. Vil lige tilføje at det ikke er for at irritere kunderne at tv-udbydere skifter teknologi. HD kanaler (og i fremtiden 4K kanaler) fylder meget mere end SD kanaler. Da der er begrænset plads i sendenettet, bliver man nødt til pakke kanalerne mere optimalt. Dette er tilfældet med overgangen fra MPEG2 til MPEG4, fra DVB-S til DVB-S2, fra DVB-T til DVB-T2 og på et tidspunkt fra MPEG4 (h.264) til HECV (h.265). Kunderne efterspørger flere kanaler og bedre kvalitet, udbyderne forsøger blot at efterkomme denne efterspørgsel.
Redigeret af londahl - 04-Februar-2014 kl. 12:59 |
|
LG 47LM620T, Pioneer VSX-922K, 4x Cerwin-Vega! V-5M, 1x Cerwin-Vega! V-5C, 1x Cerwin-Vega! LW-12X
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |