recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af Surround forstærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af Surround forstærker?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cykle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-September-2012
Sted: Svenstrup
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cykle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af Surround forstærker?
    Sendt: 04-Februar-2014 kl. 22:20
Halløjsa derude, jeg ku godt bruge lidt hjælp angående valg af forstærker model.

Jeg er langt fra entusiast og vil hellere have ny tech end gammel og godt.

Mit problem er at jeg skal have følgende setup:
Tv-stue     : Zone 1 : TV (HDMI) + 5.0 (Jamo 606s/5.0 hvilke jeg har) 
Spisestue : Zone 2 : TV(HDMI) & Stereo Højtalere til musik
Køkken     : Zone 3 : Stereo højtalere i loftet

Hvordan laver man 2 Zoner med billede og den 3. zone(køkken) med lyd uden man bliver flået??

Kravet er at det skal kunne styres fra Android enheder og køre med billede+lyd på de 2 TV deruddover stereo i køkken. Der vil sikkert kun blive brugt Zone1+2 eller Zone1+3 samtidigt.

Håber i kan hjælpe med en løsning for det her er en større verden end jeg havde forestillet mig Confused

Havde kigget på en VSX-923 da de virker billige og har 4K etc etc etc men forstår at den kun kan styre samlet 2 Zoner??

mvh

Jesper
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Cykle Cykle skrev:

Halløjsa derude, jeg ku godt bruge lidt hjælp angående valg af forstærker model.

Jeg er langt fra entusiast og vil hellere have ny tech end gammel og godt.

Mit problem er at jeg skal have følgende setup:
Tv-stue     : Zone 1 : TV (HDMI) + 5.0 (Jamo 606s/5.0 hvilke jeg har) 
Spisestue : Zone 2 : TV(HDMI) & Stereo Højtalere til musik
Køkken     : Zone 3 : Stereo højtalere i loftet

Hvordan laver man 2 Zoner med billede og den 3. zone(køkken) med lyd uden man bliver flået??

Det afhænger af éns definition af at blive flået. 2 HDMI zoner og 3 aktive zoner (dvs. indbygget forstærker til alle tre zoner) skal du ret højt op i modellerne for at få. Du finder ikke noget i VSX-923 klassen der kan dét, jeg vil umiddelbart tro du lander i 10.000,-s klassen.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 10:33
Yamaha RX-A 2030
Onkyo TX-NR929
Pioneer SC-2023 + stereo effektforstærker eller aktive højttalere (har kun passiv zone 3)
Denon AVR-X4000 + effekt

Er umiddelbart de billigste løsninger jeg kan finde. 

Til top
Cykle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cykle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 12:12
Tak for hjælpen begge, kan se det vil rende over budgetten her i ombygnings perioden. 

Jeg tror der bliver trukket kabler til køkken i første omgang og nøjes med en 2 Zoner´s indtil der er lidt på kontoen igen, måske man ku finde en 2012/2013 model i mellemtiden.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 12:43
Problemet er bare at det nok ikke så nemt og finde nogen med aktiv HDMI ud i zone 2, det skal du være meget opmærksom på. Desuden er det ikke særlig tit de store modeller er til salg, når det er, så det som regel nogen der ikke har 2 hdmi ud...

Men som Otto foreslår, så køb evt. en der kun har "nok" til 2 zoner med hdmi, altså en 9.1 maskine, og så køb et par aktive højttalere til køkken i stedet, når den tid kommer...

Så kan du tage det over flere etaper...

Så kan du ende med maskiner i 6-8.000 kr klassen nu... Det jo også en del krav til den du har, altså med udstyr :)...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Cykle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cykle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 00:21
Måske det er nemmere med 2 forstærkere i stedet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu