recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af reciever

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
GEM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Februar-2014
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GEM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af reciever
    Sendt: 05-Februar-2014 kl. 17:55
Hej

I forbindelse med ny bolig, er det blevet muligt at få noget sorround lyd i stuen.

Mangler så hjælp til at finde en egnet reciever til mine dali suite 2.5 Har tænkt mig at køre 5.1, så jeg mangler jo lige en suite center og 2 suite rear. Sub har jeg (swa 12). Recieveren skal nok være en 7.1 eller 7.2, så der er plads til at opgradere til 7.1/7.2 hvis det bliver nødvendigt. Det skal være en model der har  de nymodens features. Tænker prisen skal ligge mellem 3000-5000 kr
Har læst ufattelig mange anmeldelser af recievere i den prisklasse, men synes mange brugere har haft problemer med alle de modeller jeg har kigget på.
Har haft luret lidt på følgende mærker/modeller
Onkyo tx-nr626 Fundet til 2900kr
Pioneer vsx 923 Fundet til 3000kr
Yamaha rx-v775 Fundet til 4300kr

Har kun lige skimmet Denon og Marantz.

Skal man finde en model med pre out til front, eller er det muligt at finde en reciever inden for 3000-5000kr der har overskud til mine dali?

Hvad kan i anbefale at kigge nærmere på? Det skal ikke nødvendigvis være de nævnte recievere, men helst inden for maks prisen.

Håber lige i kan gi mig en masse gode råd

MVH Kim
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 18:00
Kig på den her:
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr5007-p-942.html

Jeg har en 5004 (noget ældre version), som jeg er ret glad for...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
GEM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GEM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kig på den her:
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr5007-p-942.html

Jeg har en 5004 (noget ældre version), som jeg er ret glad for...

Klaus
Den har da et fedt design om ikke andet. Hvad angår specs på den er jeg nok lidt i vildrede(har ikk en dyt forstand på det):-)
Har nok lidt en tendens til at kigge efter watt opgivelserne;-( Har lagt mærke til at folk beskriver lyden på de forskellige mærker. Eks Onkyo er skinger, Pioneer er neutral osv osv. Har Marantz en "lyd"? Vil jo gerne ha noget der matcher mine dali, for dem er jeg meget glade for.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 18:50
Onkyo er absolut ikke skinger. Så den vurdering kan du godt pakke sammen ;)

Den er langt mere neutral end pioneer er... ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
GEM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GEM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Onkyo er absolut ikke skinger. Så den vurdering kan du godt pakke sammen ;)

Den er langt mere neutral end pioneer er... ;)
Man bliver jo nok lidt "farvet" af hvordan andre beskriver de forskellige produkter, jeg har aldrig hørt en onkyo af nogen art.
Onkyo var den første reciever jeg lurede på. Er godt klar over at jeg ikke får high-end for de penge jeg er villig til at ofre, men lyden må godt være go.
Hvad har du af erfaringer med Pioneer?
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 19:56
jeg har haft alle 3 du har med på din liste... onkyo 626 startede god, men endte skidt for mig, efter 1 måned HDMI board problemer og efter at ha prøvet de andre var jeg heller ikke så imponeret af lyden..

pioneer vsx 923: hovedsaglig kunne jeg ikke li lyden og den generelle opsætnings måde på den, selvom den var billig var det ikke mig..

jeg var også inde over Sony 1040 som jeg virkelig var vild med, dog endte det med retur da der som mange andre har prøvet fik HDMI handshake problemer, var det ikke sket stod den stadig i stuen..

For mig endte det med Yamaha Rx-v775 det tog dog nogle dage at blive glad for den, men elsker lyden og opsætningen synes jeg er logisk og lige til, lynhurtig at justere på hvis det er og rigtig lækker receiver.. selvom den var dyre end de andre ar jeg ikke fortrudt et sekund...
Til top
GEM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GEM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

jeg har haft alle 3 du har med på din liste... onkyo 626 startede god, men endte skidt for mig, efter 1 måned HDMI board problemer og efter at ha prøvet de andre var jeg heller ikke så imponeret af lyden..

pioneer vsx 923: hovedsaglig kunne jeg ikke li lyden og den generelle opsætnings måde på den, selvom den var billig var det ikke mig..

jeg var også inde over Sony 1040 som jeg virkelig var vild med, dog endte det med retur da der som mange andre har prøvet fik HDMI handshake problemer, var det ikke sket stod den stadig i stuen..

For mig endte det med Yamaha Rx-v775 det tog dog nogle dage at blive glad for den, men elsker lyden og opsætningen synes jeg er logisk og lige til, lynhurtig at justere på hvis det er og rigtig lækker receiver.. selvom den var dyre end de andre ar jeg ikke fortrudt et sekund...
Har selv lige siddet og kigget lidt nærmere på Yamaha`en. Ser altså fin ud. Ved ikke rigtig hvad jeg skal bruge alle de "finurligheder" til, som de nyere receivere kan. Jeg skal bruge hdmi 1.4 til fjernsynet, hdmi tilslutning til en blue ray afspiller og evt en pre out til mere effekt til fronterne ved stereo-lytning.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 20:20
bruger nu heller ikke selv de "nye" ting de kan dog er jeg blevet glad for airplay og mit primære krav var 2 HDMI out.. men synes virkelig den har styr på lyden 
Til top
GEM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GEM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 20:31

bruger nu heller ikke selv de "nye" ting de kan dog er jeg blevet glad for airplay og mit primære krav var 2 HDMI out.. men synes virkelig den har styr på lyden 

Bruger du den både til sorround og stereo? Hvis ja, klarer den stereo okey? Jeg kommer til at køre 2.1 indtil jeg finder center og bag/sorround ht`ere i den gamle serie dali suite(de er ikke sådan at opstøve)

Kan den køre ren stereo, altså uden sub`en spiller med?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 20:46
jeg bruger både surround og stereo dog mest Surround... Stereo synes jeg den klare rigtig godt det er nok den første Receiver jeg har haft hvor jeg har lyst til at bruge den til stereo... 

bruger den i øvrig sammen med System Audio 1280mkII fronter
Til top
GEM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GEM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 20:58

jeg bruger både surround og stereo dog mest Surround... Stereo synes jeg den klare rigtig godt det er nok den første Receiver jeg har haft hvor jeg har lyst til at bruge den til stereo... 

bruger den i øvrig sammen med System Audio 1280mkII fronter
Har nu læst en del reviews om Yamaha`en:-) Tror det er sådan en jeg skal ha anskaffet mig. Så skal der bare findes en blue ray afspiller fra samme mærke, der passer sammen med Rx-v775. For mig er det vigtigt at tingene passer sammen mærke og design mæssigt.

Du skal ha tak for hjælpen.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 21:03
Jeg vil klart anbefale onkyo - men yamaha får også utrolig meget ros, skal jeg være ærlig, så tror jeg du kan gå trykt ud at købe sådan en. Jeg har ikke selv brugt meget tid med yamaha, men nærmest alt andet.

Hold dig fra pioneer, de små modeller lyder ikke godt nok, ikke i forhold til konkurrenterne ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu