|
Hjælp til valg af reciever |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
GEM ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2014 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Februar-2014 kl. 17:55 |
Hej
I forbindelse med ny bolig, er det blevet muligt at få noget sorround lyd i stuen.
Mangler så hjælp til at finde en egnet reciever til mine dali suite 2.5 Har tænkt mig at køre 5.1, så jeg mangler jo lige en suite center og 2 suite rear. Sub har jeg (swa 12). Recieveren skal nok være en 7.1 eller 7.2, så der er plads til at opgradere til 7.1/7.2 hvis det bliver nødvendigt. Det skal være en model der har de nymodens features. Tænker prisen skal ligge mellem 3000-5000 kr
Har læst ufattelig mange anmeldelser af recievere i den prisklasse, men synes mange brugere har haft problemer med alle de modeller jeg har kigget på.
Har haft luret lidt på følgende mærker/modeller
Onkyo tx-nr626 Fundet til 2900kr
Pioneer vsx 923 Fundet til 3000kr
Yamaha rx-v775 Fundet til 4300kr
Har kun lige skimmet Denon og Marantz.
Skal man finde en model med pre out til front, eller er det muligt at finde en reciever inden for 3000-5000kr der har overskud til mine dali?
Hvad kan i anbefale at kigge nærmere på? Det skal ikke nødvendigvis være de nævnte recievere, men helst inden for maks prisen.
Håber lige i kan gi mig en masse gode råd
MVH Kim
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19841 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kig på den her:
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr5007-p-942.html Jeg har en 5004 (noget ældre version), som jeg er ret glad for... Klaus |
|
![]() |
|
GEM ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2014 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 7 |
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Onkyo er absolut ikke skinger. Så den vurdering kan du godt pakke sammen ;)
Den er langt mere neutral end pioneer er... ;) |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Onkyo var den første reciever jeg lurede på. Er godt klar over at jeg ikke får high-end for de penge jeg er villig til at ofre, men lyden må godt være go.
Hvad har du af erfaringer med Pioneer?
|
|
![]() |
|
iceman24 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
jeg har haft alle 3 du har med på din liste... onkyo 626 startede god, men endte skidt for mig, efter 1 måned HDMI board problemer og efter at ha prøvet de andre var jeg heller ikke så imponeret af lyden..
pioneer vsx 923: hovedsaglig kunne jeg ikke li lyden og den generelle opsætnings måde på den, selvom den var billig var det ikke mig.. jeg var også inde over Sony 1040 som jeg virkelig var vild med, dog endte det med retur da der som mange andre har prøvet fik HDMI handshake problemer, var det ikke sket stod den stadig i stuen.. For mig endte det med Yamaha Rx-v775 det tog dog nogle dage at blive glad for den, men elsker lyden og opsætningen synes jeg er logisk og lige til, lynhurtig at justere på hvis det er og rigtig lækker receiver.. selvom den var dyre end de andre ar jeg ikke fortrudt et sekund...
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
iceman24 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
bruger nu heller ikke selv de "nye" ting de kan dog er jeg blevet glad for airplay og mit primære krav var 2 HDMI out.. men synes virkelig den har styr på lyden
|
|
![]() |
|
Bruger du den både til sorround og stereo? Hvis ja, klarer den stereo okey? Jeg kommer til at køre 2.1 indtil jeg finder center og bag/sorround ht`ere i den gamle serie dali suite(de er ikke sådan at opstøve)
Kan den køre ren stereo, altså uden sub`en spiller med?
|
|
![]() |
|
jeg bruger både surround og stereo dog mest Surround... Stereo synes jeg den klare rigtig godt det er nok den første Receiver jeg har haft hvor jeg har lyst til at bruge den til stereo...
bruger den i øvrig sammen med System Audio 1280mkII fronter
|
|
![]() |
|
Du skal ha tak for hjælpen.
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Jeg vil klart anbefale onkyo - men yamaha får også utrolig meget ros, skal jeg være ærlig, så tror jeg du kan gå trykt ud at købe sådan en. Jeg har ikke selv brugt meget tid med yamaha, men nærmest alt andet.
Hold dig fra pioneer, de små modeller lyder ikke godt nok, ikke i forhold til konkurrenterne ;) |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |