recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tactile Sound Transducers
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tactile Sound Transducers

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tactile Sound Transducers
    Sendt: 08-Februar-2014 kl. 14:57
I "Home Cinema Choice" marts 2014 side 36 er en besøgsartikkel fra en hjemmebio udstyrret med 4 Tactile Sound Transducers fra Clark Synthesis model TST429 Platinum transducer (på ca. 1250 Nm hver, TDI motoren i min bil er på ca. 300 Nm)
Link: http://clarksynthesis.com/clark-synthesis-products/tactile-sound-transducers/

Det er lykkedes at finde et lille review hvor han også har prøvet Aura og Buttkicker
Link: http://www.bassshakers.com/bass-shaker-reviews/clark-synthesis/platinum-tst429/

Er der nogen af jer der har praktiske erfaringer med disse ?

Mine egne erfaringer med vibrationer i stolene begrænser sig til biograferne i Bon Bon Land, Lego Land og på Bakken - alle stederne har jeg haft følelsen af at sidde på en on/off rystepudser der var ude af synkronosering med lyd og billede.

Hvis man tro på Clarks reklamemateriale skulle disse give en helt anden oplevelse med et frekvensområde fra 5 Hz til 17 kHz + de bruges af musikere i scener for bedre at fornemme især bas og trommer.

Mit ønske er selvfølgeligt at bruge dem til film, men hvis der er hold i reklamerne kunne det da være fedt også til musik, at få den fornemmelse af energi i rummet, stolen og kroppen der opstår ved fx. Pink Floyd "Another brick in the wall" ved 120 dB - måske allerede ved 90 - 100 dB, jeg er trods alt ikke husets eneste beboer.
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 18:16
Til top
Mit rum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Marts-2014
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mit rum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 22:54
Jeg bruger butt kicker og det giver den fedeste ryste effekt især i fast and furious ,når de skifter gear.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu