|
65VT60, LED eller vente på 4K? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Februar-2014 kl. 08:30 |
Jeg købte i efteråret en 55"vt60. Men jeg har så inderligt fortrudt, at jeg ikke købte en større skærm den gang.
Jeg overvejer at sælge den og købe en 65" i stedet for. Men jeg kan ikke finde ud af om top LED skærme snart har samme billedkvalitet som den, hvilken prisleje 65" de vil ligge i og hvornår 4K gør sit helt store indtog. Sony w905 får jo en del ros, og er næste års top led modeller næsten/på højde med Vt60 omkring dens billedkvalitet, så burde man vel købe det i stedet for plasma. Det er jo på vej ud og en del dyrere at have i 65" i, end led. Nogen som samme tanker eller forslag til mine overvejelser? |
|
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne |
|
![]() |
|
lbjensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 50 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Køb en projector. Hæng lærred ud over tv. Så bliver du glad:)
|
|
Music Fidelity M6PRX, M6PRE, M1DAC; Sony VPL-HW55ES Panasonic TX-P50VT30; Monitor Audio PL-300, PLC150, PLW-15; OPPO 103D; Anthem MRX 500.
|
|
![]() |
|
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
Men jeg vil helst kun have en af delene, især fordi jeg synes det er kønnere.
men jeg ser næsten ingen alm tv programmer, det er mest film og serier. Så jeg vil jo næsten ikke bruge tvet så, hvis jeg havde en projektor.
En anden point er at en god rullelærred er jo en del dyrere end en fastrammet lærred.
![]() |
|
Setup:
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
LCD/LED er også på vej ud - der går bare længere tid. Køb det der bedst lige på rå billedkvalitet nu og det er ubetinget nævnte Panasonic .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
|
|
Setup:
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12435 |
Der er ingen garanti for at 4K får bedre farvegengivelse. Det er en MULIGHED, men du får ikke flere billeder i sekundet og bedre farvegengivelse med f.eks. Netflix' 2160p-forsøg, da det vil tage alt for meget båndbredde, som Netflix jo i forvejen ikke har nok af.
|
|
![]() |
|
tusinde tak, det var nyttig info!
![]() |
|
Setup:
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
Sidst jeg købte tv, købte jeg efter "bedste billede" og ikke efter "hvad kommer muligvis i morgen". Til gengæld kunne jeg nyde det lækre billede lige fra dag et.
Klaus |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
Ægte 4K materiale er vanvittigt, og vil levere et utroligt flot billede. Det bliver dog først engang næste år, at 4K-materiale for alvor bliver tilgængeligt med udgivelser af Blu-Ray film i 4K. Lige nu er 4K Tv dog også for dyre, og på alt andet end ægte 4K-materiale, så leverer VT60 og ZT60 stadigvæk det bedste billede på markedet.
Dog proklamerer Panasonic, at deres kommende LED 4K-tv vil have en lige så god billedkvalitet som deres bedste Plasma-skærme (Det må tiden vise), og Sony har også været ude at sige, at de vil fokusere benhårdt på deres 4K high-end modeller. |
|
![]() |
|
tommyaxen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2007 Status: Offline Point: 540 |
selvfølgelig siger de det nu de stopper med plasma, men sandheden er bare at selv de bedste led tv er LÆNGDER bag plasma, sorte nuancer er stadig elendige i forhold til plasma
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Ja, eller også snuppe et Pana 60ZT60 som nu koster bare 24999 hos AV-Connection - så er du da sikker på verdens bedste billede i flere år frem
![]() Redigeret af Hother - 08-Februar-2014 kl. 15:03 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
tommyaxen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2007 Status: Offline Point: 540 |
der er jo delte meninger om vt eller zt er bedste, vt er mere lydstærkt
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |