recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af netværk med 2 switche
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning af netværk med 2 switche

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DVD-soren Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVD-soren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af netværk med 2 switche
    Sendt: 09-Februar-2014 kl. 14:10
Hej!

Min primære switch (og ADSL router) er en Cisco3925. Min PC er forbundet direkte til den med kabel.

Til den har jeg forbundet en anden switch (LinkSys WRP400) med kabel.

Enhederne på begge switche kan fint få adgang til internettet.

Jeg kan se enhederne på Cisco'en fra min PC, mens enhederne på LinkSys'en (inkl. selve LinkSys'en) ikke kan ses på PC'en.

Hvordan skal opsætningen være for at jeg kan se alle enheder på det samlede net fra min PC?

TAK!
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 14:42
Din Linksys er er router, ikke en switch. Så den laver sit eget netværk. Jeg gætter på at du skal slå routerfunktionen fra på Linksys.

Venlig hilsen
KB
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVD-soren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 15:46
Har du nogen idé om, hvordan jeg slår routerfunktionen fra - eller hvilke begreber jeg skal se efter?

TAK.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 16:01
Slå dhcp fra på Linksys og sæt kablet i LAN i stedet for WAN.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVD-soren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 14:40
Hvis jeg slår DHCP fra, bliver det så ikke svært at koble andre enheder op til LinkSys'en (den har også en trådløs del, som jeg gerne vil bruge til f.eks. iPad og smartphones, for at få bedre WiFi dækning i huset)?
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 14:52
De andre skal ikke koble op til Linksys'en - de skal bruge den som accespoint/switch og koble op til din cisco router.

Som andre siger, slå DHCP fra i linksys'en og tilslut denne via en LAN port til det eksisterende netværk. 

/ask
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVD-soren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 15:49
Vil det sige, at når DHCP slås fra på LinkSys'en, så bliver LinkSys'en en "forlængelse" af Cisco3925'en, og at Cisco'en så står for hele netværket "Master DHCP" (det vil være super)?
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2014
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 23:01
Ja, jo. Det ville dog være nemmere og du ville få et bedre netværk med en rigtig switch. Du kan få en fin 8 ports switch til omkring 350 kr. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 06:31
Oprindeligt skrevet af DVD-soren DVD-soren skrev:

Vil det sige, at når DHCP slås fra på LinkSys'en, så bliver LinkSys'en en "forlængelse" af Cisco3925'en, og at Cisco'en så står for hele netværket "Master DHCP" (det vil være super)?

Ja!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVD-soren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 17:51
Jo, det vil være bedre med en samlet switch - problemet er at Cisco'en står på kontoret, og LinkSys'en står i stuen, hvor jeg har brug for både 3 LAN porte, samt en ekstra WiFi port (for at give bedre WiFi dækning i hele huset)...

TAK!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu