recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cerwin Vega S2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cerwin Vega S2

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2014
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Cerwin Vega S2
    Sendt: 12-Januar-2014 kl. 11:05
God formiddag:-) jeg mig starte med at sige at jeg er ny på sitet og ikke mindst ganske grøn til hi-fi:-P 
Jeg har for nylig "arvet" et par Cerwin Vega S2 fra en kammerat. Desværre havde han ladet dem stå på loftet og der er så godt som ikke noget der virker som det skal på dem. Lyden er meget skinger både i mellemtone og diskant, den ene bas mangler helt og den anden skratter så meget at det lyder somom den også snart falder ud:-P jeg kan dog huske at de lød rigtig godt da de spillede og jeg syntes at jeg lige ville redde dem da han ville have kørt dem på lossepladsen:-(
Mit spørgsmål er så om der er noget jeg kan gøre for at få dem tilbage til fordoms storhed eller om jeg helt skal droppe ideen? 
Man har vel lidt tendens til at være nostalgisk omkring den slags:-P 
På forhånd mange tak for hjælpen:-) 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 11:09
De er da lige til lossepladsen!
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 11:13
Kommer ret meget an på, hvor fix du er på fingrene, og om du mener de udgifter der kan være forbundet med dem er det værd.
Har de været udsat for fugt, og er enhederne mørnet væk eller?
Til top
wadia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wadia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 11:16
Du kan godt få nye enheder til dem....
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
Til top
2-mas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2-mas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 11:43
Hvis du vil renovere dem ordentligt og med originale enheder, så regn med udgifter der er ca. lige så store som S2 nogen gange kan findes til på brugtmarkedet..
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 11:46
#2. Årh hold op:-P Man skal se positivt på tingene ;-) 
#3. Fingersnilde er ikke et problem:-) jeg ved ikke lige hvor møre de er. 
#4. Interessant. Kan du uddybe det lidt? :-) 

Det skal lige siges at det mest er et for sjov projekt. Jeg er ikke sikker på hvor jeg skal stille dem, men jeg er ved at lave en gildesal så hvis de bliver gode igen kunne jeg jo spare lidt der. Men der er jo også lidt moppe ret hvis jeg får dem til at spille godt igen ;-) Sidstnævnte og hobbyen i det er nu det der driver da jeg ikke regner med at de bliver gode nok til gildesalen. 
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 11:47
2-mas.Det er ikke en deal breaker;-) men hvordan gør jeg det? 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 12:09
Tænker at diskanten ikke fejler noget.

Tjek hvordan komponenterne på delfilter ser ud. Hvis de fysisk ser fint ud burde de virke. Kondensatorer kan godt tørre ud. Hvis de er tørre kan du tage dem med til en elektronikforretning og få nye for en billig penge.

Mellemtone og bas kan blive som nye igen.

Held og lykke med projektet.
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 12:22
Mufti. Mange tak:-) men problemet er jo at den ene bas helt mangler? Jeg tror han har haft den ude for at renovere dem engang for mange år siden. Han kan ikke huske hvor den er blevet af ihvertfald :-P 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19680
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 12:45
Smid dem ud, med mindre at du vil bruge dem som beskæftigelsesprojekt og spendere flere penge end hvad det koster at købe tilsvarende (eller bedre) brug!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 12:46
Det er nu også mest for sjov:-) og man kan jo ikke sætte penge på den slags;-) altså det skal ikke koste det samme som et par nye. Men jeg vil da godt bruge et par tusinde om nødvendigt. 
Til top
2-mas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2-mas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 23:13
Du kan evt. kontakte www.basrep.dk - Han kender en del til dem, og har måske også en original bas eller andet du skal bruge..

Redigeret af 2-mas - 12-Januar-2014 kl. 23:14
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu