recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket ophæng til LG 47LA667V ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket ophæng til LG 47LA667V ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blu-ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket ophæng til LG 47LA667V ?
    Sendt: 09-Februar-2014 kl. 22:18
Hej alle håber i kan hjælpe mig lidt.

Jeg har købt nyt tv LG 47LA 667V, jeg vil gerne hænge det op på væggen, men har problemer med at finde et vægophæng der passer.

Antennestik og højtalere i bunden stikker 25 mm ud så der skal være denne afstand bagved, ydermere sidder der en luftventil bag på tvet som stikker 5 mm ud, så det er ikke muligt at sættet en lodret "holder" på mellem øverste og nederste hul, ikke uden at bruge nogle spænde skiver eller ligende hvilket jeg gerne vil undgå.

Det skal være et VESA 400x400 ophæng

Så er der nogen der har tilsvarende model og kan fortælle hvordan de har løst problemet, eller andre der bare har et godt forslag.

Håber i kan hjælpe.

Redigeret af Blu-ben - 09-Februar-2014 kl. 22:37
Til top
M.Madsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2011
Sted: DK
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 00:07
Elgiganten foreslår bl.a. Sandstrøm vægbeslag (op til 600 x 400 mm) SSTVMA12X når man ser på det TV på deres site.
Er det et godt TV til prisen? Jeg lurede på det, da det stod 5.499kr i sidste uge.
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blu-ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 00:17
Det sidder desværre også for tæt på væggen 18mm der skal være 25 for at der et plads til højtaler og antenne stik.

Og ja jeg synes det er et super tv til prisen, fungere rigtig fint med magic remote, og et godt billede synes jeg.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 16:32
Hvad så med det her Sandstrøm vægbeslag (op til 400 x 400mm) SSTVMC12X? Det er så et sving beslag foreslået af EG.
Følger der en alm. Remote med også?
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blu-ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 19:08
jeg er ikke interreseret i et der kan dreje, vil bare gerne have det fast på væggen, og nej der følger ikke almindelig remote med, men jeg har her efter en uges brug ikke manglet en almindelig remote, jeg synes LG's magic remote er genial og virkelig gennemtænkt.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 19:36
Når det lykkes dig at finde det helt rigtige beslag må du gerne lige poste det her :-).
Kan man gå til texttv via Magic remoten?
Sorry for så meget OT.
Til top
Rene K Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Februar-2014
Sted: Bedsted
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rene K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 19:36
Der mangler godt nok 1mm men ellers er det tæt på http://www.av-connection.dk/?PGr=4780&ML=1599

Bruger selv et lignende dog bare tyndere. Let at sætte op og fungere rigtig godt hos mig med 46" phillips tv :) 
Har man ikke hørt topmodellerne af CV fra 70'erne så har man ikke hørt CV!

Indehaver af Duts Auto Hifi
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 20:14
Prøver lige igen: http://www.licotronic.com/product.asp?product=8733
Ellers prøv denne: http://www.strongandsimple.com
Til top
Rasmus30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Februar-2005
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 19:46
Hej jeg overvejer også det tv, men er bekymret for input lag, når man spiller på Xbox/PS4. Har du tilfældigvis prøvet at spille på det og registreret forsinkelser?
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blu-ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 20:37
Det er et rigtig godt bud rene ellers tror jeg det bliver det her http://www.av-cables.dk/vaegbeslag-42-80/goobay-vaegbeslag-32-70-sort.html. Madsen man kan godt på på text tv med remoten, der er sådan en mini menu ned i venstre hjørne hvor man kan vælge text tv bla, men til dem der er usikker på remoten så prøv den i en butik men personligt synes jeg den er super smart. Jeg har ikke prøvet at spille endnu rasmus men giver lige en melding når det er prøvet.

Og til alle der køber det husk ikke at fjerne det folie der er på skærmen, det fik jeg gjort så nu virker 3d ikke :-(
Til top
londahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Sted: Lolland,Danmark
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér londahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Rasmus30 Rasmus30 skrev:

Hej jeg overvejer også det tv, men er bekymret for input lag, når man spiller på Xbox/PS4. Har du tilfældigvis prøvet at spille på det og registreret forsinkelser?

Nu har jeg et 47LM620, ikke 47LA667, men panelerne ser på papiret ret ens ud.

På mit har jeg ingen problemer med inputlag når TV'et står i spil-tilstand (mener jeg det hedder, er ikke hjemme lige nu) med alt billedbehandling slået fra, men i alle andre tilstande er der så meget forsinkelse at det er tæt på umuligt at spille.

Da jeg kører alle enheder gennem min reciever, skal jeg derfor manuelt skifte billed-tilstand hver gang jeg skifter fra xbox/ps3 til tv/bluray og omvendt.

Sidder enhederne direkte til TV'et, vil det ikke være et problem da man kan indstille billed-tilstand for hver hdmi indgang.
LG 47LM620T, Pioneer VSX-922K, 4x Cerwin-Vega! V-5M, 1x Cerwin-Vega! V-5C, 1x Cerwin-Vega! LW-12X
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

jeg er ikke interreseret i et der kan dreje, vil bare gerne have det fast på væggen, og nej der følger ikke almindelig remote med, men jeg har her efter en uges brug ikke manglet en almindelig remote, jeg synes LG's magic remote er genial og virkelig gennemtænkt.

Hvis du ringer til LG Kundeservice og oplyser dit serie nr, så sender de dig kvit og frit en rigtig Remote også. Sønnen har samme tv på værelset.

Det eneste jeg har brugt den originale Remote til var da alle kanaler skulle ligges ind via dvb-c (waoo), så alle de tal der skulle tastes, er Magic Remote noget bras til. Men i dagligdagen bruger han heller ikke andet end Magic Remote. Vi købte et beslag i Harald Nyborg, det passer perfekt.

http://www.harald-nyborg.dk/p9222/vaegbeslag-led-096-32-70
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu