recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nok et XBMC spg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nok et XBMC spg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nok et XBMC spg
    Sendt: 11-Februar-2014 kl. 12:10
Jeg har igennem de sidste dage sloges noget med XBMC, nogle ting har jeg glemt andre spiller bare ikke for mig, så jeg håber i kan hjælpe mig.

Første problem - 
Jeg kan ikke længere bruge min Remote fra mit anlæg i XBMC. En feature der er i mit BDS 580 system.
Jeg kan få det til at virke ved at ændre input i XBMC indstillinger. Enten ved at vælge Standard apple remote, eller Universal. Men den glemmer det ved ny opstart. Så skal jeg igen gå ind og ændre input til noget andet end det den startede op med.

Dernæst har jeg problemer med billedet.
Oftest har jeg en linie der kører fra venstre side af billedet og hele vejen over, der nærmest har forskudt pixels. Dvs det ser flimret ud og forskudt i de sidste 2-3 cm af billedet (øverst). Nogengange er det pixels knald i midten af skærmen også.
Jeg kan udelukke HDMI kablet da, der ingen problemer er hvis jeg afspiller direkte i VLC ex.

Det er en Mini Mac late 2012 jeg har som afspiller og tænker at det kan være softwaren der er problemet måske. Så jeg er i tvivl om hvilket program jeg skal hente herfra:
http://xbmc.org/download/

OSX eller OSX x86-64
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 12:15
du skal selvfølgelig hente 64-bit udgaven.

Jeg har ingen ide om hvad dine fejl kan være. Jeg har aldrig selv haft nogen problemer med hverken xbmc eller plex på den her måde, så jeg er desværre rigtigt meget bange for det måske er noget fejl40. Men det kan være alt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 12:50
Ok, det er den der hedder OSX x86-64 så?

Jeg forstår det heller ikke rigtigt. Har aldrig haft problemer med Plex heller, men da jeg ville gå tilbage til det kan jeg ikke få lov at installere Plex home theater..
Noget er korrupt:)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 18:31
så husk at slette de plex-foldere der ligger under applikations support i dit bibliotek

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 18:37
Jeg har simpelthen formateret hele skidtet nu. Koster tid, men er alvorligt træt af mystiske fejl, så nu får den en reboot:)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 12:57
Nå så fik jeg formateret og gendannet.. Det spiller helt fint lige indtil midtvejs i første film.. 
Nu lagger det som shit konstant uden NOGEN ændringer..
Vælger jeg at køre videoer igennem VLC er der ingen problemer, men via XBMC shit det lagger.

Nok en gang - Nogen gode bud? i instillinger er båndbrede default sat til ubegrænset
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 16:24
hmm - har aldrig set det før, nu bruger jeg ganske vist selv plex - men ligger filerne lokalt?
Det kunne lyde som en eller anden form for bufferfejl i xbmc. Men stadig meget meget underligt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 10:19
XBMC, for mig roden til evige Google søgninger;)..

Jeg lavede en ny installering af installations filen. Den havde gemt al data fra forrige installation, så det tog 1 minut.

Resultatet er at det nu virker. Har alle de add-on´s mistænkt for postyret.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu