|
Onkyo TX-NR616, afgået ved døden...? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jonit ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 219 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Februar-2014 kl. 09:11 |
Hej
Min Onkyo Onkyo TX-NR616 7.1 Reciever afgik i går aftes ved døden...midt i en film lød der et ordenligt knald fra den og den slukkede med det samme, da jeg mærkede på den var den meget meget varm. Jeg lod den køle af og pillede alle kabler ud af de prøvede at tænde den igen, den viste i displayet "check spk cable" og så sagde det knald igen og der kom nu røg op af den og den slukkede ned igen. Prøvede en gang mere men samme resultat, dog uden røg. Så den må nu erklæres for død, den blev 6 mdr. så den skal selvfølgelig til rep eller ombyttes på garantien, eller måske pengene tilbage, håber jeg måske mest på. Er der andre der har prøvet dette med en onkyo? Er det en mandagsmodel jeg fik eller er der problemet med Onkyo. Har læst lidt på nettet om at specielt denne model (616) har problemer, men hvis nu jeg ikke mere ønsker denne model mere og vil prøve en anden Onkyo f.eks. TX-NR 727, har den så også problemer den er jo en variant af 616? Eller bør jeg se om efter noget helt andet, Denon, Yamaha...? Har eller været rigtigt meget glad for den og syntes at THX Movie setting gav en sammenhængende super god lyd i mit setup med dali suite 7.1 højt. |
|
Jonit... , Se mere her...
Min Bio |
|
![]() |
|
Precious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har selv en 616'er.
Den bliver meget varm, hvis den står blot en smule indelukket. Jeg har et TV møbel med højttaler stof på lågerne, og nogle gange er det nødvendigt at åbne selve lågen da den bliver varm inde bagved. Den har en del plads og nok 10 cm luft oversiden af forstærkeren. Hvordan havde du din placeret?
|
|
![]() |
|
jonit ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 219 |
i en stereo reol med masser af luft ovenover, heller ingen ting ovenpå, har godt bemærket at den bliver meget varm og Onkyo siger at det er normalt for den, men havde taget mine forholds regler for det!
hvor lang tid har du haft din 616? Til 2500 kr, som jeg gav er den jo ellers et lille vidunder, syntes jeg. men lidt kortvarigt,
|
|
Min Bio |
|
![]() |
|
Precious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Jeg købte den for ca. 1.5 år siden, men den har det sidste år stået stille, da mit hjemmebiografs projekt blev sat on-hold. Næste gang jeg skal have forstærker, vil jeg forsøge at undgå Onkyo, netop pga varme problemer.
|
|
![]() |
|
min har kørt næsten dagligt siden min bio blev færdig i oktober sidste år...laver snart en beskrivelse af det her på sitet.
|
|
Min Bio |
|
![]() |
|
Onkyo 616 er vel ikke for lille til mine højtalere, de er jo ikke så store?
Jeg har kørt dem som "small" i opsætning og delefrejvens på 80 hz til alle højt netop for at aflaste forstærker.
Lyd setup 7.1: 2 stk. Dali suite 1.5 Front 1 stk. Dali suite 0,5 Center 2 stk. Dali Suite Rear (surround) 2 stk. Dali Blue R1000 (Surround Back) Dali SUB E-12F Subwoofer Onkyo TX-NR616 Reciever |
|
Min Bio |
|
![]() |
|
da den døde spillede jeg THX -20 db, så det var jo ikke specielt højt.
|
|
Min Bio |
|
![]() |
|
som skrevet er min Onkyo TX NR 616 stået af, overvejer enten en at købe en i samme klasse eller gå op i klasse og købe noget brugt? Der er jo fordele og ulemper ved begge dele, en ny har garanti, en brugt har vænsentlig mere kraft for pengene, er der nogen andre gode forslag til mit setup?
Mit eget Forslag: Ny: Denon AVR X2000 pris 3800.- Brugt. Onkyo TX NR 809 pris 3800 (er det en passende pris, lidt over 2 år gl) Alt det moderne som f.eks. airplay, dlna osv. har jeg ikke brug for (har et apple TV). Andre gode bud? |
|
Min Bio |
|
![]() |
|
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
|
Ja den ser da ud til også at kunne være et rigtigt godt bud! Mit budget ligger helst under de 4000.-
Afventer pt. værkstedets udmelding, om den bliver ombyttet, eller pengene retur eller... Redigeret af jonit - 11-Februar-2014 kl. 20:56 |
|
Min Bio |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |