|
Opgradering af Surround |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Grung ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Februar-2014 kl. 20:20 |
Jeg søger hjælp og input til opgradering af mit nuværende surround setup.
Mit udstyr er lige nu. 3 Stk Focal Sib XL som front + center 4 Stk Focal Sib som side+baghøjttaler 1 stk Focal Cub Sub Onkyo TX818 Det hele er sat op i en stuebio med et LG55' tv, samt en epson tw3200 på et 106' lærred. (Billede nedenfor). Systemet skal bruges 90% til film/tv og 10% til musik. Det jeg savner mest er tydelighed i dialog. Jeg har specielt lagt mærke til det når vi ser danske film ved lav volume, kan talen blive mudret så man ikke kan høre hvad de siger. I første omgang påtænker jeg at Fronter + Center skal udskiftes, og jeg vil gerne beholde min onkyo. Af krav er det eneste 100% krav at en kommende center skal kunne ligge på et tvmøbel og maks må være 20 cm Høj når den ligger ned (Ellers vil den blokere for lærred når det rulles ned). Desuden vil nye fronter skulle kunne placeres relativt tæt ved bagvæg(Og hels hænge på vægen i følge konen), samt den højre vil være ca 30 cm fra hjørnet. Jeg har været en tur i den Lokal Hifiklub, med min anden halvdel under armen i dag, og set lidt på hvad de havde. Konen kiggede straks (Efter jeg have hevet hende væk fra sattelit afdelingen) på et par Dali Fazon F5, mens jeg kiggede mere i retning af B&W Cm8 og CM9. Sælgeren nævnte også Dali Mentor LCR som jeg kunne hænge på vægen. Jeg syntes ikke lige jeg kunne finde nogle Center i Fazon F5 serien, så skal det være dem, skal det vel være en center fra en anden serie. Er der nogen der har erfaringer fra lignende overvejelser, eller endnu bedre, nogle som har erfaringer med Dali Mentor LCR + en sub som stuebio. Stadig med klar dialog i film ved lav volume som det vigtigste. I prisleje ligger vi op til maks 10000 pr front højttaler, og meget gerne mindre. Her er oversigt over stue. Der er trægulv i hele stuen. ![]() |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Find et sted hvor I kan høre Dynaudio. Jeg har nogle ældre Dynaudio Audience 82 som fronter og 42 som center og surround. Dialogen er fremragende.
Tapeconnection i Aarhus og KT Radio i Kbh. har Dynaudio, ellers er der desværre ikke mange forhandlere. Redigeret af Brixen - 11-Februar-2014 kl. 20:52 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Grung ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
Tak for info. Jeg kommer dog fra Esbjerg, så har rimeligt langt til ret mange andre steder end Hifiklubben. Det sker dog jeg er i nærheden af Sønderborg med arbejde, så AV-Connection vil også være en mulighed.
Prioriteringen for mig er(Alt sammen med tydelig dialog som prioritet) 1) Helst højttalere der kan hænge på vægen. 2) Gulvhøjttalere som kan stå tæt på bagvæg Begge dele med en matchende center som kan ligge på et AV møbel. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19841 |
Et par tips, når du går i HiFiKlubben:
B&W højttalere er svære at drive for de fleste konsumforstærkere. Med mindre at du har tænkt dig at opgradere forstærkeren, så kig på noget andet! Dali bygger deres højttalere så de klangmæssigt matcher hinanden - også på tværs af serier. Klaus |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
http://www.av-connection.dk/?ML=1504 Av-connection har også Dynaudio. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Jeg kan egentligt godt lide lyden af mentor serien, hørte den til en demo engang. Men den bliver for stor i mentor 6+ vokal! der er derfor jeg er lidt lun på sådan et par mentor lcr, men mangler lidt feedback fra nogle somrene faktisk har hørt dem.
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
Når du er fra Esbjerg er Hififreaks jo en mullighed hvad med at høre.
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-centerhoejttalere-boston-acoustics-a225c-p-871.html og http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-gulvhoejttalere-boston-p-1080.html Eller http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-kompakte-hoejttalere-boston-acoustics-p-953.html
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |