recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel NUC + XBMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intel NUC + XBMC

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Intel NUC + XBMC
    Sendt: 03-Februar-2014 kl. 12:33
Har købt en DN2820FYKH som Komplett gerne skulle levere inden for den uges tid ca. 

Vil gerne have XBMC på den men har lige et par spørgsmål. Jeg har primært tænkt mig at den skal bruges til lokal streaming af film og musik men jeg kunne godt tænke mig at have adgang til Netflix, Viaplay osv. 

Så jeg tænker at installere Win7/Win8 og derefter XBMC, er det godt/skidt? 

Alt mit grej er lukket inde i to skabe så der kommer den også til at stå. Omkring fjernbetjening så vil konen slå mig ihjel hvis jeg fx vælger et Logitech K400 keyboard. Jeg ville allerhelst have fat i en Boxee remote med usb-modtager men den er udgået... En anden løsning kunne være en Pulse Eight USB-CEC adapter men fungerer det godt? Hvad bruger i andre? Multifjernbetjening a la Harmony er også prøvet, det kunne den bedre halvdel ikke finde ud af. :-)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 12:50
Netflix på PC kører ikke i SuperHD, så det bliver ikke ligeså lækkert som på de maskiner der kører en App. Blot så du er OBS på det.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 12:53
Det gør ikke så meget lige med Netflix, har en 360'er og Chromecast jeg evt kan bruge. 
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Netflix på PC kører ikke i SuperHD, så det bliver ikke ligeså lækkert som på de maskiner der kører en App. Blot så du er OBS på det.

Windows 8.1 Netflix App kører SuperHD
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 13:24
Ahh, så de har fået en App til det. Perfekt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Windows 8.1 Netflix App kører SuperHD

Og som et ekstra plus, så er der også 5.1 surround lyd på app'en også
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 14:21
Glemte lige:

At udover lyd i 5.1

Så kan du f.eks også lave undertekster hvide, en anden font og størrelse ved at ændre det på din profil på netflix.com.

Men det virker kun på Windows 8.1 app'en.

Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Alt mit grej er lukket inde i to skabe så der kommer den også til at stå. Omkring fjernbetjening så vil konen slå mig ihjel hvis jeg fx vælger et Logitech K400 keyboard. Jeg ville allerhelst have fat i en Boxee remote med usb-modtager men den er udgået... En anden løsning kunne være en Pulse Eight USB-CEC adapter men fungerer det godt? Hvad bruger i andre? Multifjernbetjening a la Harmony er også prøvet, det kunne den bedre halvdel ikke finde ud af. :-)

Kan du ikke bare bruge XBMC iOS/Andriod appen, den fungere ret godt og altid lige ved hånden. :)
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 14:57
I princippet jo men hvis nu jeg samtidig skal have Windows bliver det vel noget bøvl? Kunne være interessant at høre hvad i andre bruger. 
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 15:27
Jeg bruger Bluetooth tastetur fra Microsoft

Og en Bluetooth mus, fra microsoft også 

det er faktisk det jeg sidder og bruger lige nu i min stue på TV'et )

Det er fantastisk at kunne styre det fra sofaen, hvis der lige skal skrives en mail eller søges på google når der skal undersøges noget som man skal have svar på.

NB. hvis det er denne løsning du vælger, så husk at købe et WLAN/Bluetooth mini til indbygning i NUC'en
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 15:45

Ahh, så de har fået en App til det. Perfekt.

Har de da haft længe. Både 8 og 8.1

Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 15:49
Pony65, det kunne være en mulighed. Må snige det forbi konen og sige det er eneste mulighed. :-) Maskinen har wifi og bt indbygget. 

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu