|
Yamaha rx775 vs rx675 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 858 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Februar-2014 kl. 09:49 |
Overvejer om jeg skal købe en ny receiver, og har sat Yamaha på ønskesedlen.
Jeg har prøvet at sammenligne disse 2 modeller, og kan ikke se den helt store forskel: http://dk.yamaha.com/da/products/audio-visual/av-receivers-amps/rx/?selected=450129_449751_&mode=compare Spørgsmålet er så om det er de 7-800 kr værd at købe rx 775 i stedet for rx 675 ? Kan jeg for øvrigt opnå en lidt bedre lyd i forhold til min nuværende Onkyo 606 forstærker ? |
|
![]() |
|
siccio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilke højttalere har du?
Væsentligt for hvad du vinder ved opgradering, umiddelbart uden at kende den Onkyo model du nævner vil jeg mener der ikke er den voldsomme væsentlige forskel. Tilgengæld hvis du kan leve med brugte modeller ville du som for nyligt her på siden kunne finde en få år gammel RX-V3067 og den var tidligere Topmodel og spiller de nævnte modeller du nævner helt af banen ny pris for sådan en var over 12000 og brugt her gik den vidst for 4000! Men igen hvilke højttalere har du? Og hvad er forventningen, skal det være det aller sidste nye med indbygget wifi spotify og den slags? Hvis ikke så kig brugte modeller der fra nye kostede +10000 kroner du vil blive overrasket, over forskellen. |
|
![]() |
|
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
JA det er klart bedre med en 7xx i forhold til en 6xx.
Jeg havde selv en yamaha 667 men lave et billigt "upgrade" til 771... Og jeg brugte godt nok en extern effekt forstærker til begge på fronterne så det er ikke effektfortærkerne som har påvirket min mening, men lydkvaliteten blev bare meget bedre med 771! |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
775 ville jeg tage. Lydkvaliteten er bedre. Den har pre-out til alle kanaler, hvis du senere vil opgradere.
Din gamle 606 ligger i samme klasse som Yamahas 6xx serie. Men en 675 og en 775 har så bare mange flere nye tiltag, som remote (inkl tænd/sluk) gennem smartphone, Airplay, Spotify. Ja og 4K, selvom jeg har på fornemmelsen, at den ikke har HDMI 2.0, så det vil sige, at den ikke kan klare 4K i mere end 30hz. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Men det skal lige siges, at 775 er en 2013 model. Så 777 er nok lige på trapperne. De nye plejer at komme i foråret.
|
|
![]() |
|
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 858 |
Jeg har B & W vm1 og m1 samt en Dali sub Jeg er for så vidt ligeglad med Spotify og lign. skal udelukkende bruges til film, tv og musik fra cd og radio |
|
![]() |
|
siccio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
Ikke de mest krævende højttalere, men dermed ikke sagt de ikke ville nyde godt af god receiver.
Vil stadigvæk mene at gode brugt køb, hvor diverse topmodeller er nede i en 5000 ca. Ville løfte lyden væsentligt. Mener virkelig efter egen erfaring at de modeller med ny pris skilt på +10000 er 3 gange mere værd kontra nye receivere i 5 til 6 tusind kroners klassen. Dette er dog min mening. Så hvis du kan finde fine brugte modeller, eller se sommetider har butikkerne sidste års modeller med kæmpe rabat. Men igen de M1 du har er jo fine nok, men hvad er forventningen? Hvilken Sub har du fra Dali, mange gange ville en lidt dyrere subwoofer kompensere og give dig bedre og fyldigere lyd, kontra hvad en kraftigere forstærker nødvendigvis kan. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |