|
Trådløs opsætning af tv-boks med ethernet-stik |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
poe ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Juni-2011 Status: Offline Point: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Februar-2014 kl. 11:47 |
Jeg påtænker at købe en ny tv-boks, som blandt andet har en ethernet-indgang (men ikke WiFi). Jeg har hørt at man kan få WiFi ved at bruge en "bro" eller lignende. Forbindelsen skal gå fra tv-boksen (ethernet-porten) til min Telia router (ikke til pc'en, da jeg ikke vil have den kørende hele tiden).
Kan nogen foreslå hvad jeg skal have af udstyr i de to ender for at få det til at virke (hvis det i det hele taget er muligt)? Tak. Mvh. Poul |
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det burde kunne gøres med sådan en boks:
Det forudsætter, at du har WIFI i forvejen i din Telia-router.
Redigeret af huntiedk - 14-Februar-2014 kl. 16:37 |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
Tak for svaret.
Jeg forstår det sådan at den viste boks skal tilsluttes ethernet-porten på tv-boksen og der ikke skal tilsluttes noget på Telia-routeren (som har WiFi)? Mvh. Poul |
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Nemlig - dog skal siges at jeg ikke selv har prøvet den, men jf. beskrivelsen er det sådan, det foregår. Der er jo nok også nogle konfigurationsskridt man skal igennem - den skal jo ihvertfald kende kodeordet til det trådløse netværk. Sikkert noget med at den skal tilsluttes til en pc først for at blive konfigureret.
|
|
|
|
![]() |
|
Jeg har hentet manual'en til iogear-boksen. Iflg. denne er det meget let, hvis routeren har WPS (hvad min har). Man tilslutter iogear-boksen til tv-boksen, trykker på WPS i begge ender og - voila - iogear-boksen er konfigureret og klar til brug. Det er super. Lige hvad jeg skulle bruge. Tak for hjælpen.
Mvh. Poul |
|
![]() |
|
Så kan det jo næsten ikke blive lettere :) Held og lykke med projektet!
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |