recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs opsætning af tv-boks med ethernet-stik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs opsætning af tv-boks med ethernet-stik

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
poe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Juni-2011
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs opsætning af tv-boks med ethernet-stik
    Sendt: 14-Februar-2014 kl. 11:47
Jeg påtænker at købe en ny tv-boks, som blandt andet har en ethernet-indgang (men ikke WiFi). Jeg har hørt at man kan få WiFi ved at bruge en "bro" eller lignende. Forbindelsen skal gå fra tv-boksen (ethernet-porten) til min Telia router (ikke til pc'en, da jeg ikke vil have den kørende hele tiden).

Kan nogen foreslå hvad jeg skal have af udstyr i de to ender for at få det til at virke (hvis det i det hele taget er muligt)? Tak.

Mvh. Poul
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 16:35
Det burde kunne gøres med sådan en boks:

Det forudsætter, at du har WIFI i forvejen i din Telia-router.

Redigeret af huntiedk - 14-Februar-2014 kl. 16:37
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
poe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 17:40
Tak for svaret.

Jeg forstår det sådan at den viste boks skal tilsluttes ethernet-porten på tv-boksen og der ikke skal tilsluttes noget på Telia-routeren (som har WiFi)?

Mvh. Poul
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 22:09
Nemlig - dog skal siges at jeg ikke selv har prøvet den, men jf. beskrivelsen er det sådan, det foregår. Der er jo nok også nogle konfigurationsskridt man skal igennem - den skal jo ihvertfald kende kodeordet til det trådløse netværk. Sikkert noget med at den skal tilsluttes til en pc først for at blive konfigureret.
Til top
poe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 15:28
Jeg har hentet manual'en til iogear-boksen. Iflg. denne er det meget let, hvis routeren har WPS (hvad min har). Man tilslutter iogear-boksen til tv-boksen, trykker på WPS i begge ender og - voila - iogear-boksen er konfigureret og klar til brug. Det er super. Lige hvad jeg skulle bruge. Tak for hjælpen.

Mvh. Poul
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 23:37
Så kan det jo næsten ikke blive lettere :) Held og lykke med projektet!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu